Gjest medspørsmål Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Til hvilke formål brukes disse medisinene? Kan jeg som har hatt god effekt av Cipralex få like god effekt av Wellbutrin? Har det noe med å gjøre hva slags type problematikk det er snakk om? til opplysning er jeg bipolar. En to'er variant. 0 Siter
Gjest profile Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Enkelt forklart virker Ciperalex med å hemme reopptak av serotonin fra synapsene (tilkoblingene som hjerneceller utvelsler informasjon gjennom) slik at det blir mer serotonin tilgjengelig til bruk i informasjonsutvekslingen. Wellbutrin virker med å hemme reopptak av dopamin og noradrenalin som er andre typer signalstoff. Nå er det imidlertid slik at en ikke har klart å finne virkningsmekanismen, hvorfor det virker, en har bare sett at det virker. Det sies at Wellbutrin ikke har så bra virkning på angst-tilstander som serotoninreopptaktshemmerne, men at det skal virke like godt på depresjoner. Har ihvertfall hørt flere som er fornøyd med det, men funket ikke for meg personlig (angst). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.