Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan "trene" på dette? Jeg blir konstant oppfattet som "unormal" fordi jeg ikke klarer å se folk inn i øynene. Det har begynt å plage meg skikkelig nå. Og jeg fikk det hele tiden kommentert da jeg var tvangsinnlagt... (som i: "du snakker ikke sant, for du ser meg ikke i øyene".) Hvordan bli bedre på dette? (og hvorfor synes andre det er så viktig med øye kontakt? (Jeg bli skikkelig nervøs når noen ser på meg...)

Jeg klarer kjemefint, og heltuten noe problem å se sønnen min i øynene, så hvorfor klarer jeg ikke å se noen andre i øynene? (ikke engang meg selv i speilet...!?)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Synes du gir svaret på treningen i de siste linjene. Tren på deg selv i speilet.

Gjest kariaja
Skrevet

Jeg klarte ikke å se folk som var eldre enn meg i øynene da jeg var ung. Jeg tror det var fordi jeg hadde så stor respekt for foreldrene mine og andre voksne, det var jo de som bestemte. Det er litt som med hunder. Du har kanskje sett hvordan sjefen oppfører seg og hvordan den som er underdannig ter seg? Jeg vet ikke hvorfor det skjedde, men en dag bare bestemte jeg meg for å se en voksen slektning i øynene og holde blikket til samtalen var over. Jeg husker det som om det var i går. :-) Det var ikke så skummelt, siden dette var den voksenpersonen jeg anså som "snillest". Kanskje du skal trene deg på den som sitter i kassa på butikken f.eks. Noen som ikke betyr noe for deg. Du vil ganske raskt se endringer i adferden til de du ser i øynene, når du kommer så langt som å se de i hverdagen som betyr noe for deg.

Gjest i kveld
Skrevet

Dette er en øvelsessak. Du må bestemme deg for å se andre i øynene og begynne å øve.

Gjest ei som heller ikke liker blikk kontakt...
Skrevet

Jeg ser på munnen til den jeg snakker med, ser ofte ned, men syns det er lettere å se på munnen enn øynene. Når jeg har spurt andre om de ser at jeg bare ser på munnen, så sier de at det ser ut som om jeg ser de i øynene. Så det virker:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...