Gå til innhold

for jævli det

Anbefalte innlegg

Gjest sort-vit
Skrevet

det er så mye stigma med emosjonell personlighetforstyrrelse, mange vet visst ikke hva personene har gjennomlevd i fortiden som gjør oss så syke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Jeg forstår følelsene dine der, at det ikke er en lett lidelse å leve med og at folk har en sånn standardoppfatning om hva det er. Men man kan ikke noe for at man får det! Skulle ønske jeg kunne gi deg bedre råd, men stigma rundt sykdom må man ofte bare heve seg over - psykiatrisk som somatisk faktisk. Mange tror fryktelig mye rart om diabetes som er helt utdatert eller fullstendig på jordet for å ta et eksempel jeg opplever. Også bipolar lidelse vekker fordommer, selvskading vekker fordommer.Imidlertid vil jeg si at det er den med fordommer som har et problem - særlig det ikke blir gjort et forsøk på å sette seg inn i den enkeltes situasjon. Jeg mener å huske at emosjonelt ustabilt personlighetsforstyrrelse kunne være ekstremt mye forskjellig i følge NHD for mange år siden. Skulle virkelig ønske hva han ordrett sa, men det var noe med at diagnosekriteriene var så vidstrakte at det egentlig ikke var ensbetydende med en type person.

Jeg må jo personlig tilstå at jeg har vanskelig for å forholde meg til en som har uforutsigbare humørsvingninger, men er dette nødvendigvis et trekk for alle? Noen kan nok gi bedre svar på dette enn jeg... Men det er mine tanker.

Fordommer stinker, sykdommer stinker, men vi som opplever/har det kan ikke tillegges skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...