Gå til innhold

Selvskading

Gjest overvektig/bmi 40+

Anbefalte innlegg

Gjest regnbow
Skrevet

Den er grei, regnbow!

Men har du noen gang følt på trangen til å skade deg sjøl?

Ikke jeg heller, men sammenlikner det med røykinga mi som jo er en form for sjølskading. Jo meir andre sier at "vi andre klarer det jo", dess meir desillusjonert blir jeg og tenker at jeg like gjerne kan ta en røyk til for å trøste meg sjøl og min egen fallitt.

Den er grei, regnbow!

''Men har du noen gang følt på trangen til å skade deg sjøl?''

Jeg har tenkt over spørsmålet ditt og kommet til at jeg i jævlige perioder nok har verbalt uttrykt og tenkt at jeg orker ikke mer. Men jeg har ikke vurdert å å omsette de tankene og det jeg har uttrykt til praktisering. Jeg er nok for glad i livet og meg selv og løsningsorientert.

''Ikke jeg heller, men sammenlikner det med røykinga mi som jo er en form for sjølskading. Jo meir andre sier at "vi andre klarer det jo", dess meir desillusjonert blir jeg og tenker at jeg like gjerne kan ta en røyk til for å trøste meg sjøl og min egen fallitt.''

Jeg ser ikke helt likhetstrekkene med røykinga di sammenlignet med å overspise eller skade seg selv. Jeg antar at det ikke var det som fikk deg til å begynne å røyke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er grei, regnbow!

''Men har du noen gang følt på trangen til å skade deg sjøl?''

Jeg har tenkt over spørsmålet ditt og kommet til at jeg i jævlige perioder nok har verbalt uttrykt og tenkt at jeg orker ikke mer. Men jeg har ikke vurdert å å omsette de tankene og det jeg har uttrykt til praktisering. Jeg er nok for glad i livet og meg selv og løsningsorientert.

''Ikke jeg heller, men sammenlikner det med røykinga mi som jo er en form for sjølskading. Jo meir andre sier at "vi andre klarer det jo", dess meir desillusjonert blir jeg og tenker at jeg like gjerne kan ta en røyk til for å trøste meg sjøl og min egen fallitt.''

Jeg ser ikke helt likhetstrekkene med røykinga di sammenlignet med å overspise eller skade seg selv. Jeg antar at det ikke var det som fikk deg til å begynne å røyke?

Klokt innlegg!

''Jeg ser ikke helt likhetstrekkene med røykinga di sammenlignet med å overspise eller skade seg selv. Jeg antar at det ikke var det som fikk deg til å begynne å røyke? –'''

Nei, men utfallet er det samme, dessverre :-(

Gjest regnbow
Skrevet

Klokt innlegg!

''Jeg ser ikke helt likhetstrekkene med røykinga di sammenlignet med å overspise eller skade seg selv. Jeg antar at det ikke var det som fikk deg til å begynne å røyke? –'''

Nei, men utfallet er det samme, dessverre :-(

''Nei, men utfallet er det samme, dessverre :-(''

Den ser jeg og det er derfor du forsøker å slutte :)

Skrevet

''Nei, men utfallet er det samme, dessverre :-(''

Den ser jeg og det er derfor du forsøker å slutte :)

Nemlig! Men pokker så vanskelig av og til:(

Skrevet

Jeg hørte en historie i dag, om en mann som har vært storrøyker i 47 år. Han har diagnosen kols, men dette kan like gjerne skyldes at han har jobbet i trafikken i Oslo i mange år med saging av asfalt. For ikke så lang tid siden hadde han vært til undersøkelse av lungene med kikkertmetode. Og lungene hans var HELT rene, og ikke i det hele tatt som de skrekkbildene som blir presentert som røykeres lunger. Rart :-)

Skrevet

Jeg hørte en historie i dag, om en mann som har vært storrøyker i 47 år. Han har diagnosen kols, men dette kan like gjerne skyldes at han har jobbet i trafikken i Oslo i mange år med saging av asfalt. For ikke så lang tid siden hadde han vært til undersøkelse av lungene med kikkertmetode. Og lungene hans var HELT rene, og ikke i det hele tatt som de skrekkbildene som blir presentert som røykeres lunger. Rart :-)

''Jeg hørte en historie i dag''

1) Hvor hørte du den historien fra?

2) Hvis det ikke var noe galt med lungene hans, hvorfor skriver du da at han har KOLS?

Gjest regnbow
Skrevet

Klart det er vanskelig. Produsentere har jo vært så ugreie at de har puttet stoffer i det du innhalerer som skal vanskeliggjøre det å slutte for deg.

Stay strong og ikke gi opp selv om du faller tilbake til herket en gang eller to. Seieren/røykeslutt ligger der fremme og venter på deg.

Skrevet

Det er som min oldefar som hadde røyka siden han var 8 år. Da han døde i en alder av nesten 100 år, var lungene like fine!

Men jeg trenger skrekkhistorier nå, føler jeg :)

Skrevet

''Jeg hørte en historie i dag''

1) Hvor hørte du den historien fra?

2) Hvis det ikke var noe galt med lungene hans, hvorfor skriver du da at han har KOLS?

Det er faktisk min datters far, hvis du absolutt må vite det. Han har rene lunger ifg. legene.

Passet det ikke med fordommene dine og høre denne historien? For å bruke din egen terminiologi :-)

Skrevet

Klart det er vanskelig. Produsentere har jo vært så ugreie at de har puttet stoffer i det du innhalerer som skal vanskeliggjøre det å slutte for deg.

Stay strong og ikke gi opp selv om du faller tilbake til herket en gang eller to. Seieren/røykeslutt ligger der fremme og venter på deg.

Takk, regnbow, gjør mitt ytterste :-)

Skrevet

Det er som min oldefar som hadde røyka siden han var 8 år. Da han døde i en alder av nesten 100 år, var lungene like fine!

Men jeg trenger skrekkhistorier nå, føler jeg :)

Nesten det samme var det med min bestefar. Han begynte og røyke da han var 6 år (!) og døde da han var 80. Og var ellers frisk hele livet:-) Så skrekkhistoriene får du ikke av meg:-)

Gjest regnbow
Skrevet

Takk, regnbow, gjør mitt ytterste :-)

Du vil lykkes Angustia. Det starter alltid med et forsøk, så du er i god gang. Lykke til!

Skrevet

Du vil lykkes Angustia. Det starter alltid med et forsøk, så du er i god gang. Lykke til!

Hjertelig takk nok en gang! Men nå føler jeg at jeg har kuppa tråden til "overvektig/bmi 40 +"...

Gjest regnbow
Skrevet

Hjertelig takk nok en gang! Men nå føler jeg at jeg har kuppa tråden til "overvektig/bmi 40 +"...

Bare hyggelig :) Det har vi nok gjort ja, beklager til trådstarter.

Skrevet

Bare hyggelig :) Det har vi nok gjort ja, beklager til trådstarter.

Får håpe trådstarter tilgir meg / oss :-/

Gjest regnbow
Skrevet

Får håpe trådstarter tilgir meg / oss :-/

Ja vi får håpe det. Hvis ikke for vi ta straffa ved å ha dårlig samvittighet :)

Skrevet

Ja vi får håpe det. Hvis ikke for vi ta straffa ved å ha dårlig samvittighet :)

*Knegg*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Løping er utelukket - for belastende for knærne. Men jeg tok en lang og hard økt på treningssykkelen, og det hjalp litt.

Treningssykkel- flott ide! :-)

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...