Gå til innhold

Gave fra Norge, hva?


Gjest sommernisse

Anbefalte innlegg

Gjest sommernisse

Jeg skal gi en gave fra Norge til en utenlandsk familie.

Den skal koste rundt 500 kroner.

Noen tips til hva jeg skal finne på? Den skal tas med på fly, så må ikke være kjempetung eller stor. Ikke matvarer.

Tenker på en gaveartikkel, noe norskt, fra husfliden eller jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør kanskje si noe om den utenlanske familien - man velger gjerne noe annet hvis det er snakk om en familie med advokater i Kanada, eller en familie med gjetere i Jemen! ;-)

Bokhandlere har noen fine bøker om Norge, med mange fine bilder, og oversatt til mange språk. Du kan også sjekke i norske turistbutikker for å se hva de har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostehøvler! :o)

Tja - det forutsetter at de skal et sted hvor de har harde oster! ;-)

Eller annet man kan bruke ostehøvler til.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest votter

Spørs jo hvor du skal. Men selbuvotter er jo lette og enkle å ta med.

Du må nok oppgi kjønn, sted og alder om du skal få nboen gode svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest joggings

Tja - det forutsetter at de skal et sted hvor de har harde oster! ;-)

Eller annet man kan bruke ostehøvler til.

Med vennlig hilsen

Jeg tenkte mer på at ostehøvler er typisk norsk og at det blir som en souvenir, men det finnes jo noen land som har harde oster der de bare skjærer ostene i skiver med en kniv! :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Isbjørnen var jo fin, men vil ikke påstå at det er vanlig med isbjørner i norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på studietur der diverse Hadeland-dyr ble gitt bort. Virket ikke som britene syntes det var noe spesielt stas å få dem. Hadde ikke satt så veldig pris på tilsvarende gave selv - hva skal man egentlig med et krystalldyr?

Selbuvotter har jeg vært med på å gi bort. De har vært populære gaver - men da må jo vedkommende nødvendigvis bo et sted der det er i alle fall litt kaldt av og til t;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbjørnen var jo fin, men vil ikke påstå at det er vanlig med isbjørner i norge...

Nei isbjørner er ikke spesielt vanlige her på vestlandet iallefall. ;-) Men fine er de. Syns jeg. Og jeg har vært med på å gi dem både i England og i USA, og de har vært populære og har vært brukt til pynt i stua etterpå. Men det har alltid vært til godt voksne folk altså.

Men selbuvotter...?! Det er nå iallefall for spesielt interesserte spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på at ostehøvler er typisk norsk og at det blir som en souvenir, men det finnes jo noen land som har harde oster der de bare skjærer ostene i skiver med en kniv! :-O

Hei,

Enig med deg; poenget var mer at i noen land (til og med "vanlige" land som Thailand) spiser folk flest ikke/knapt ost. Og da forstår de verken hva en ostehøvel er til, eller hvorfor man gir dem et kjøkkenredskap (at det er "norsk" er nesten kun kjent i/rundt Norge).

Presenger kan være veldig vanskelig å kjøpe. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sommernisse

Du bør kanskje si noe om den utenlanske familien - man velger gjerne noe annet hvis det er snakk om en familie med advokater i Kanada, eller en familie med gjetere i Jemen! ;-)

Bokhandlere har noen fine bøker om Norge, med mange fine bilder, og oversatt til mange språk. Du kan også sjekke i norske turistbutikker for å se hva de har.

Med vennlig hilsen

Det er til en sør-europeisk familie. Kjenner dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septembermum

Er ikke det kjempedyrt? :-)

Aner ikke, 600?

Eller 1200? :D

Kanskje du kan finne frem strikkepinner og strikke en selv hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nemlig!!

Nei isbjørner er ikke spesielt vanlige her på vestlandet iallefall. ;-) Men fine er de. Syns jeg. Og jeg har vært med på å gi dem både i England og i USA, og de har vært populære og har vært brukt til pynt i stua etterpå. Men det har alltid vært til godt voksne folk altså.

Men selbuvotter...?! Det er nå iallefall for spesielt interesserte spør du meg....

Det er det nå i alle fall ikke. Så da følger du lite med på hva folk bruker. De siste vinterene er det faktisk det mest populære blandt unge: selbuvotter og gensere. Mariusgenser er spesiellt populær, så kommer de andre hakk i hæl.

Så populært er det, at Dale åpnet en egen butikk i Karl Johan for noen uker siden, kun med slikt.

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...