Gå til innhold

Panikkangst og Lyrica hjelper ikke lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har panikklidelse og har brukt Lyrica 125 mg en stund. Det hadde god effekt i starten og angsten var omtrent vekke, men nå har jeg sterk angst hver eneste dag. Skal snart begynne i jobb og lurer på om det vil gå når jeg har så mye angst. Bruker Risperdal og Wellbutrin for bipolar lidelse. Har prøvd masse medisiner og terapi men føler at angsten bare tar overhånd nå. Er helt fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest angstilstander
Skrevet

Når du har panikkangst er det vel kanskje nærliggende å gå på et SSRI, da wellbutrin ikke har panikkangst som indikasjon. Den hjelper bare(eller mest) mot depresjon og assosiert angst, slik jeg har forstått det. Har du prøvd ut mange SSRI(cipramil, cipralex, seroxat, fevarin, fontex eller zoloft)?

Det er ikke godt å ha mye angst?

Skrevet

Når du har panikkangst er det vel kanskje nærliggende å gå på et SSRI, da wellbutrin ikke har panikkangst som indikasjon. Den hjelper bare(eller mest) mot depresjon og assosiert angst, slik jeg har forstått det. Har du prøvd ut mange SSRI(cipramil, cipralex, seroxat, fevarin, fontex eller zoloft)?

Det er ikke godt å ha mye angst?

Jeg har gått på cipramil, cipralex, seroxat og zoloft. Har prøvd xanor og sobril også. Det er helt forferdelig å ha så mye angst. Lyrica hjalp en stund men nå er angsten kommet tilbake.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Lyrica har ikke panikklidelse som godkjent indikasjon. Det er SSRI som skal brukes ved panikklidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...