Gå til innhold

Nedverdigende å ikke bli møtt med respekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke rart man blir taus av å ha en psykisk lidelse. Hvis man er åpen synes folk bare at en er rar og håpløs. Det er visst et krav i samfunnet at man alltid skal vise solsiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja - jeg tror aldri det har vært så mye åpenhet om psykiske lidelser som nå. Og heller aldri vært så store muligheter til å bli frisk/bedre.

Det du kan ha rett i, derimot, er at det kanskje ikke er så stor forståelse for folk som er psyke, men ikke går til behandler og/eller tar medisiner som gjør dem bedre.

Muligheten til å bli bedre har også gjort at det er et press for å bli bedre hvis man kan det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, det synes jeg også...

Før min "historie" ble kjent -innenfor helsevesenet, så alle på meg som gal (fikk jo diagnosen schizofren -uten å være det..)

Etter at ting har kommet ut -så blir jeg møtt med sympati og medfølelse.

og jeg vil egentlig ikke noe av dette...

jeg vil helst at folk så på meg som et annen menneske -på lik linje med alle andre liksom...(uansett hvem det skulle være..)

Skrevet

Er ikke helt enig.

Men har også slike erfaringer. Men etterhvert skjønte jeg at det hadde litt med hvordan jeg omgikk omgivelsene mine. Hvordan jeg presenterte meg selv på.

Jeg er selektiv nå. De aller fleste har ikke behov for å vite noe somhelst. Og møter jeg noen som etterhvert trenger å vite, så skal de kjenne min personlighet først.

Og jeg vil være sikker på om jeg ønsker å ha dem i livet mitt.

Skrevet

jeg prøver å være åpen om mine psykiske lidelser, særlig angsten. Har opplevd å bli møtt med forståelse og respekt.

Har også opplevd at noen har sagt "nå har jeg lært noe"

Skrevet

jeg prøver å være åpen om mine psykiske lidelser, særlig angsten. Har opplevd å bli møtt med forståelse og respekt.

Har også opplevd at noen har sagt "nå har jeg lært noe"

Jeg har opplevd forskjellige ting, også at andre har lært av meg. Sliter litt i forhold til foreldre som hele tiden spør og maser om jeg har fått gjort ting. Det gir meg dårlig selvtillitt når jeg ikke har fått gjort det. Sliter på meg. Orker ikke så mye kontakt med dem lenger. Jeg er voksen nå og skal slippe å stå til rette for dem og slippe å bli maset på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...