Gjest spiserikkenok Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har vært deprimert i noen år nå og har gått sakte, men sikkert ned i vekt. Klarer å spise normalt i en periode, men så mister jeg helt matlysten. Jeg er 170 cm og veier nå 48 kg. Har regnet ut at jeg da har en bmi på 16.6. Jeg har prøvd diverse næringsdrikker og det er veldig mye lettere å få i meg væske enn mat. Men over tid har jeg ikke råd til å kjøpe slike til 30 kr flaska. Nå drikker jeg ofte juice fordi det inneholder litt mer næring enn bare vann, men det hadde jo vært bedre med næringsdrikker. Kan jeg få næringsdrikker på blå resept selv om jeg ikke har en spiseforstyrrelse og ikke er alvorlig undervektig? 0 Siter
Rosavina Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Du kan kjøpe hele bokser med pulver både på apotek, helsekostforretninger og på treningssentre. Da går prisen pr måltid drastisk ned. Det selger pulver som er riktig sammensatt som et måltid. 0 Siter
tjohei Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Hva med å skaffe deg en smoothiemaskin og knuse frukt, bær og grønnsaker i? Du kan lage deg deilige drikker. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Hva med noe a la dette? https://www.tn.no/butikk/produkt/mealtech Det finnes sikkert tilsvarende produkter billigere andre steder, dette er bare et eksempel. Sjekk helsekostforretninger og sportsbutikker. 0 Siter
Orio Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Jeg kan dessverre ikke svare på det du spør om, men jeg tror det er viktig at du får i deg litt vanlig mat, også fast føde. Når du ikke klarer å spise noe særlig er det desto viktigere at du prøver å spise ofte. Prøv å finne noe du klarer å spise, og ta bare litt. Da blir du ikke avskrekket av den store mengden mat. Liker du smoothies? Det kan være lurt å lage til frokost og ellers i løpet av dagen. For å få i deg fiber kan du tilsette litt havregryn. Supper er også bra, kok grønnsaker og kjør det i mikseren til en glatt blanding. Hva synes du om egg? Er det noe du klarer å spise, i en eller annen form? 0 Siter
Gjest spiserikkenok Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Takk for svar alle sammen! Jeg skal ta en kikk på disse pulvergreiene. Det er veldig mye greiere å drikke noe når jeg bare sitter og ser på TV eller noe sånt. Det er så mye enklere å "glemme" at jeg får i meg næring på den måten enn å sette seg ned og spise. Jeg er jo mer tørst enn sulten. Jeg skal prøve å motivere meg selv for å få laget noe smoothies med næringspulver oppi. Kan jo lage masse samtidig sånn at jeg har til noen dager. Må bare lage den såpass tynn at jeg forbinder den med drikke og ikke mat som gjør meg mett og kvalm... Men takk for tips! Skal prøve :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.