Gå til innhold

hvor mye cipralex er vanlig ved tvang?

Anbefalte innlegg

Gjest tvangshandlinger
Skrevet

Jobber på en bolig med en autist som har store tvangshandlinger. Jeg ser at han står på 10X2 Cipralex hver dag. Kunne han fått det bedre ved å øke ytterligere? Jeg er forøvrig har forøvrig ingen medisinsk utdannelse, men har lest en del her på DOL ang tvangstanker. Hvilken styrke gir best effekt ved tvang?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

20 mg er for lite hos de aller fleste. En må prøve seg frem. Jeg tenker at doser på 60-100 mg må kunne prøves ut. Det er ingen grunn til å dele døgndosen i to.

Gjest tvangshandlinger
Skrevet

20 mg er for lite hos de aller fleste. En må prøve seg frem. Jeg tenker at doser på 60-100 mg må kunne prøves ut. Det er ingen grunn til å dele døgndosen i to.

Hvilke bivirkninger vil en person få ved å øke dosen så mye? Vil doseøkningen ha noe å si?

Gjest har jeg lest
Skrevet

Hvilke bivirkninger vil en person få ved å øke dosen så mye? Vil doseøkningen ha noe å si?

De får visst lite bivirkninger til tross for høye doser, så lenge det er tvang som behandles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...