Gjest tvangshandlinger Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Jobber på en bolig med en autist som har store tvangshandlinger. Jeg ser at han står på 10X2 Cipralex hver dag. Kunne han fått det bedre ved å øke ytterligere? Jeg er forøvrig har forøvrig ingen medisinsk utdannelse, men har lest en del her på DOL ang tvangstanker. Hvilken styrke gir best effekt ved tvang? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 20 mg er for lite hos de aller fleste. En må prøve seg frem. Jeg tenker at doser på 60-100 mg må kunne prøves ut. Det er ingen grunn til å dele døgndosen i to. 0 Siter
Gjest tvangshandlinger Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 20 mg er for lite hos de aller fleste. En må prøve seg frem. Jeg tenker at doser på 60-100 mg må kunne prøves ut. Det er ingen grunn til å dele døgndosen i to. Hvilke bivirkninger vil en person få ved å øke dosen så mye? Vil doseøkningen ha noe å si? 0 Siter
Gjest har jeg lest Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 Hvilke bivirkninger vil en person få ved å øke dosen så mye? Vil doseøkningen ha noe å si? De får visst lite bivirkninger til tross for høye doser, så lenge det er tvang som behandles. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.