Gå til innhold

psykose uten minne?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra_nn
Skrevet

Går det an å være psykotisk en kortere periode for så å huske veldig lite etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest forvirra_nn
Skrevet

er forresten ikke sikker på om jeg var psykotisk. Hadde en stemme i hodet som fortalte meg hva jeg skulle gjøre, men det var mer som en intens og overaltskyggende viktig tanke egentlig, enn en stemme. Jeg gjorde som denne tanken/stemmen sa, og har etter det en blackout på halvannen time.

Skjønner ingenting...

Er forøvrig midt i en PTSD

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er fullt mulig.

Gjest forvirra_nn
Skrevet

Det er fullt mulig.

men hva er det jeg beskriver under, er det psykose?

i så fall, hvordan unngå at det skjer igjen?

Trenger å forstå, litt for lenge til jeg får snakke med behandler :(

Gjest forvirra_nn
Skrevet

Hva sa tanken/stemmen, da?

Kan det ha vært dissosiasjon? Forekommer ved PTSD...

http://en.wikipedia.org/wiki/Dissociation

Var ingen artikkel på norsk...

blir for komplisert å gå inn på det. Noe av det var nok et minne fra virkeligheten, resten ikke. To korte setninger, gjentatt om og om igjen, som en loop.

Gjest forvirra_nn
Skrevet

Som et ekko?

Nei, ikke ekko. Langt mer påtrengende. En essens fra den traumatiserende situasjonen pluss noe helt nytt, sagt med samme stemme.

Vet at jeg dissosierer i mange situasjoner, men akkurat dette var altså nytt, og skremmende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...