Gå til innhold

Er målet å klare seg uten antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Gjest Chromatic tuner
Skrevet

Har en lege som er veldig opptatt av at jeg skal klare meg uten Cipralex, at det ikke er bra i lengden. Jeg har forsøkt å slutte med det to ganger. Jeg ble bare mer og mer dårlig psykisk. Jeg fikk forferdelig mye angst, og gråtetoker og selvmordstanker daglig. Begge gangene ble jeg innlagt.

*Er det skadelig å gå på Cipralex over tid? Er det et mål og bare klare seg med stemningstabiliserende ved bipolar lidelse?

Og så lurer jeg på om det vil være problematisk å tilføre 20 mg Tolvon i tillegg til dette. Jeg er svært plaget av irritabel tarm, og det er det som har hjulpet meg før.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke farlig å bruke Cipralex over tid/livslangt. Det er heller ikke problematisk å ta Tolvon i tillegg.

Målet er høyest mulig livskvalitet for deg og dine over tid.

Skrevet

Mitt mål er ikke å klare meg uten medisiner. Mitt mål er å mestre utfordringer i hverdagen samtidig som jeg gir meg noen gode opplevelser underveis. Om det er med eller uten medisiner er av underordnet betydning. I alle fall rent prinsipielt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...