Gjest angst eller pf? Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Hva er egentlig forskjellen? Jeg kan ofte bli utrygg på mennesker. Det er nok fordi jeg har opplevd å bli mye mobbet som barn. Men det er ikke slik at jeg tenker at disse menneskene som gjør meg utrygg vil meg noe vondt, eller at de er ute etter meg på noe vis. Det bare gir meg angst. Ellers er jeg svært sosial person som blir med på meste. Jeg har heller ingen problemer med å snakke med ukjente. Så jeg lurer på om dette skyldes angst som henger igjen fra barndommen eller om jeg har en engstelig/unnvikende pf? 0 Siter
Gjest unnvik Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Dette er neppe unnvikende pf. En pf innvirker i mye større grad i livet ditt. Jeg var til slutt livredd mennesker, dvs fremmede mennesker. Jeg turte ikke å snakke med dem, så dem knapt i øynene, gikk lange omveier hvis jeg visste jeg kom til å treffe på folk, slet med å gå i butikken, hadde store problemer med å få noe gjort og for å ta selv de minste avgjørelser. En pf påvirker hele hverdagen din, og til slutt også omgivelsene dine. 0 Siter
eksvimle Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Dette er neppe unnvikende pf. En pf innvirker i mye større grad i livet ditt. Jeg var til slutt livredd mennesker, dvs fremmede mennesker. Jeg turte ikke å snakke med dem, så dem knapt i øynene, gikk lange omveier hvis jeg visste jeg kom til å treffe på folk, slet med å gå i butikken, hadde store problemer med å få noe gjort og for å ta selv de minste avgjørelser. En pf påvirker hele hverdagen din, og til slutt også omgivelsene dine. ja...der har du meg. Men, jeg har nå fått beskjed om at jeg både har sosial angst og unnvikende pf? Går det an å ha begge deler da? 0 Siter
Gjest i kveld Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 En person kan ha kun sosial angst og ingen personlighetsforstyrrelse, eller sosial angst som en del av en unnvikende personlighetsforstyrrelse. 0 Siter
Gjest Greatest hits Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 ja...der har du meg. Men, jeg har nå fått beskjed om at jeg både har sosial angst og unnvikende pf? Går det an å ha begge deler da? Japp det har jeg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Meget kort og forenklet sagt, er unnvikende pf en alvorligere form. 0 Siter
Gjest angst eller pf Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Meget kort og forenklet sagt, er unnvikende pf en alvorligere form. Er forresten en engstelig og unnvikende pf det samme? Er det to forskjellige diagnoser. Jeg fikk først diagnosen unnvikende av en psykolog. En anne psykolog sa at jeg hadd en engstelig pf. Da jeg gikk i gruppeterapi mente terapeutene at jeg ikke hadde noen unnvikende pt, og fjernet den. Hvem av disse terapeutene skal jeg stole mest på? Jeg gikk gjennom et scid-skjema begge steder. 0 Siter
eksvimle Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Japp det har jeg. Ja da er vi ihvertfall 2 da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.