Gå til innhold

har jeg lungebetennelse igjen

Anbefalte innlegg

Har de tre siste årene avansert ... om man kan si det slik... fra å ha regelmessige halsbetennelser til å få smygende lungebetennelser. Jeg kan ikke si jeg klarer å tolke tegnene kroppen gir, men de er der helt klartr. Poenget er at jeg føler meg egentlig ikke så dårlig som når jeg har halsbetennelse. I dag merker jeg store smerter når jeg puster, særlig ved store anstrengelser. Da river det ned gjennom hals og bryst. Ellers er jeg sliten og våkner hver morgen dyvåt av svette, og med sviskete, badekar-hud. Altså er det tydelig at jeg har svettet store deler av natta. Om dagen går jeg på jobb, og klarer dette forholdsvis bra. Det eneste jeg kan si jeg merker er generelt dårligere allmenntilstand og at jeg fort blir andpusten og får store smerter om jeg skulle finne på å løpe til bussen. Mener dere at jeg burde gå til lege, eller vil dette gå over av seg selv!? Mulig det har ligget og ulmet over to uker, da jeg har fått fokjølelsessår på munnen. Noe jeg også kan få i en slik sammenheng! Håper på snarlig svar.

R

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35066-har-jeg-lungebetennelse-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fortelle deg om det er lungebetennelse du har, men jeg synes definitivt det ville være lurt å få det sjekket av en lege.

Etter å ha hatt et tjuetalls lungebetennelser selv, vet jeg av erfaring at jo lengre man venter før man får det sjekket, jo lengre tid tar det å bli frisk.

Om du merker at du blir fortere sliten enn vanlig, f eks når du går i trapper etc, er det nok noe som 'bryter' i kroppen din. Kjenner du smerter i ryggen f eks, bør du også snakke med legen. Dette er vel de klassiske tegnene på lungebetennelse, kombinert med hoste, selvsagt.

God bedring!

:o)

mvh

Wenke Lunde, Sykepleier

Det høres ut som om du har såpass store plager at du bør gå til lege med disse. Det er vanskelig å stille diagnose over nettet, men generellt med nattesvette, smerter i rygg og tungpust tyder det på at noe er i gjære. Jeg ville altså helt klart oppsøkt lege, enig med Poetica der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...