Gå til innhold

neglerotbetennelse hva gjør jeg?


Gjest N97

Anbefalte innlegg

Jeg brakk neglen på stortåa ganske langt ned. Nå har jeg en blemme over den og det gjør vondt bare jeg kommer borti.

Er det noe jeg kan gjøre med problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

grønnsåpen er et godt og velprøvd råd. Ville kjøpt "medisinsk grønnsåpe" på apoteket (vanlig krystall funker og, bare pass på at det ikke er noe tilsetningsstroffer). Ha vann i en bøtte eller noe så det rekker til du har foten ok under. Ha grønnsåpe i vannet, sitt slik i 15-20 min 2-3 ganger daglig. Dette skal trekke ut vekren. Du kan bruke en annen vri hvor du bruker kompresser med grønnsåpevann du bruker som omslag med samme tid og antall. MeSoft usterile kompresser i en sånn hundrepakke får du billig på apoteket. De er fine å lage omslag av - de loer ikke eller noe sånt, og ligger godt på plass.

IKKE punkter blemma, selv om det er fristende. Når den gjør det, rens godt og dekk evt til en periode .Om du får mer plager som rødhet som sprer seg, varmere hud, mer smerter, worst case feber - kontakt lege snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...