Gå til innhold

Å bruke psykisk sykdom som unnskyldning

Anbefalte innlegg

Gjest Ukraina
Skrevet

Er det mange av dine pasienter du oppfatter gjør det?. At de vil være syk og bevist ikke velger å gjøre det som er godt for en.

At en selvfølgelig også har en psykisk lidelse men at det også er mange som tviholder på den.?

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

En gang jeg var innlagt på åpen avdeling, virket det nesten som det var en konkuranse om å ha det mest mulig "ille", nesten en konkuranse om å være sykest. Det kommer sikkert av att det er så vanskelig å få plass slike steder.

Å være sinnsyk, er jo litt anderledes enn en somatisk sykdom. Det er jo selve personligheten som er psyk. Derfor tror jeg mange flere identifiserer seg med sin psykiske lidelse, enn feks hvis de har magesår.

Selv føler jeg jeg har fått altfor mye oppmerksomhet av psykiatrien, så jeg holder igjenn, og passer på å ikke fremstille meg som sykere enn jeg er. Selv om jeg i begynnelsen gjorde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...