Gjest sliten gravid kvinne Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Hei Er en 26 år gammel kvinne som er 6uker på vei uten å ha visst det før legetimen i forrige uke. Har brukt venlafaxin, vallergan, naproxen daglig og atarax av og til. mot angst, dep og muskelsmerter i nakken. Har brukt disse medisinene i 5år, sluttet på dagen da det viste seg at jeg var gravid. Nå sliter jeg veldig med angst, dep og søvnprovblemer, jeg finner ikke ro selv om jeg er utmattet. Legen mente jeg kunne bruke vallergan til natten, jeg har undersøkt i felleskatalogen og funnet ut at fosteret kan senere bli skadet. Finnes det noe medisiner som kan hjelpe meg å slappe av uten at det påvirker barnet? Tør ikke ta noe medisiner som kan påvirke barnet. Mvh sliten gravid kvinne 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Du kan bruke SSRI som Cipralex, Zoloft, Fontex og Seroxat 0 Siter
Gjest admamma Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Det er ikke bra for forstret at mor er syk heller. Har brukt Efexor gjennom et helt svangerskap, men trappet gradvis ned og brukte liten dose mot slutten. Fikk en fin og frisk gutt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.