Gå til innhold

Ny Depresjon? What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skrev mye her for noen år tilbake, i 2006. Jeg slet meg da gjennom en alvorlig depresjon. Jeg jobbet hardt, men kom meg ut av den. Årsaken til depresjon var nok langvarig hard jobbing med for mye stress FOR MEG.

Jeg har nå jobbet enda mer og stresset enda mer, reist mer og fått flere barn. Jeg oppdaget for noen måneder siden at jeg begynte å bli sliten. Jeg hadde da tenkt lenge på å bytte jobb. Jeg bestemte meg, sa opp jobben og skal nå begynne i ny jobb til høsten.

Jeg senket skuldrene den første uken etter jeg sa opp. MEN så smalt det!! Fikk akutt angst og uro og humøret er dalende. Jeg kjenner igjen depresjonssymptomer, selv om jeg nok er langt fra alvorlig deprimert. Jeg har imidlertid mye angst.

Mine spørsmål NHD er*:

1. Bør jeg gå rett på cipralex som funket bra sist (sammen med økt trening og mye lesing om hva angst og depresjon er), eller kan jeg avvente medisineriong litt til og se om jeg kan holde dette i sjakk med økt trening, ferie, ro og jobbing med kunnskap om angst (jober her med å lære meg å tenke positivt).

2. Hvorfor i alle dager smeller det slikt når jeg HAR roet ned!!! Jeg har hatt en tøff jobb, men trivdes hver dag har jeg!! Hvorfor får jeg økt angst med økt stressnivå??

3. Finnes det gode private behandlingsopplegg for å ruste meg bedre mot dette? Har hørt om lightning process og andre slike opplegg. Funker disse mot slikt?

Jeg er i midten av tredve åra og er utadvendt og jobber som leder.

Skrevet

Du merket allerede for noen måneder siden at noe var på gang. Når skjønte du at det var en ny depresjon? Hvor lenge har du prøvd tiltak som økt mosjon? Hvis du begynte med det ganske tidlig, så du allerede har holdt på et par måneder, er det på tide å prøve medisiner. Når du i tillegg har barn er det viktig å behandle depresjonen fortest mulig og mest mulig effektivt, det er viktig for barna dine at du er frisk.

At det smalt etter at du hadde roet ned er noe som ofte kan skje. Jeg vet ikke hvorfor, men du er ikke den eneste som har opplevd det. Noen ganger kan det virke som du, når du endelig kan trekke pusten, slipper forsvarsverkene som har holdt deg gående mens det sto på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...