Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover dårlig for tiden, sovner sent og når jeg først sovner så våkner jeg lett. Gruer meg til å legge meg, har ikke lyst til å ligge våken og vri meg enda en natt. Ikke har jeg lyst til å ta imovane heller, har gjort det de to siste nettene. Andre gode råd tas imot med takk, så kan jeg sitte her og vente halve natta i stedet for å ligge i senga og vri meg.

Skrevet

En god start er å gå og legge seg.

God natt!

Gjest Nerda
Skrevet

Det kan fort bli en stressfaktor i seg selv å vite at man ikke får sove godt. Imovane er greit for korte perioder eller nå og da bruk, men noe problemløser er det jo ikke. Men det kan hjelpe deg med å stabilisere døgnrytmen om du tar det tidlig nok til at det blir mer naturlig for deg å stå opp tidligere. Så er kunsten å opprettholde dette uten medinser etterpå. Det er ikke helt lett, siden jeg selv sitter her og har snudd døgnet...

Det er jo også mye man kan gjøre for å roe seg før man går til sengs. En varm dusj, Noe rolig musikk og en kopp te? "spikermatta" er ikke så dum. Har en selv, og føler faktisk at jeg slapper bedre av etter å ha ligget rundt 20min på den.

Skrevet

Prøv avslapningsøvelser eller yoga før du legger deg. Du får kjøpt en bok som heter Stress av Kroese til 100 kr på bokhandel. Den har en cd med avspenning, yoga og meditasjon. 20 min tar det.

Gjest Søvnløsa
Skrevet

Har det på samme måten selv. Har sovet max to timer hver natt i rundt 14 dager. Sov litt bedre en natt (5 timer en dag midt i perioden). Er så trøtt at jeg ikke lenger vet om jeg er deprimert pga for lite søvn eller om jeg sover dårlig pga depresjon. Siste uka har jeg tatt innsovningstablett. Men jeg bare sovner av den, Våkner like forbaska etter at par timer og ligger og vrir meg. Alt bedre enn ingenting:) Har hundre prosent jobb, lange dager, pluss tidlig opp:(

Tar ingen andre medisiner.

Håper det snart går bedre for deg.

Og håper at det kommer gode svar og gode råd til deg.

Jeg lurer forresten på hvor lenge man greier seg med lite søvn og hvor skadelig det er?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...