Gå til innhold

Hasj og diffuse minner

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg har røykt hasj noen ganger i det siste (ca. 5 ganger den siste måneden - mot vanligvis 0)... De siste dagene (selv om jeg ikke har røykt) har jeg opplevd noen ganger at jeg tenker på noe som har skjedd, og så har jeg gjerne en forestilling om hvem som var med og slikt, men plutselig går det opp for meg at mye av informasjonen i minnet rett og slett er feil... Så må jeg liksom begynne på nytt og pusle sammen minnet til det er slik at jeg kan "akseptere det"... Det er litt mentalt slitsomt og forvirrende...

Kan dette være et faresignal for at jeg kan utvikle psykoser og lignende hvis jeg fortsetter å røyke en del? Har i utgangspunktet alltid sett på meg som en veldig rasjonell person, så hadde ikke trodd at disse diffuse bivirkningene ville komme...

hidi, the scorpion
Skrevet

Du bør absolutt se på det som faresignaler! Forandringer i hjernen bør tas særdeles alvorlig. Du er heldig, og har fått et forvarsel, ikke alle er like heldige!

Slutt med hasj nå, og forhåpentligvis vil hjernen din reparere skaden!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når du ikke klarer å skille fantasi fra virkelighet under inntak av rusmidler, er det nok på tide å stoppe mens leken ennå er god, ja.

Gjest Nerda
Skrevet

Hasj kan dessverre gjøre en del merkelige saker med en, så om man får sånne reaksjoner på det og ellers ikke røyker ville jeg anbefale å kjøre safe. Rett og slett ikke røyke. Det er hasjens monster (jeg sier ikke at du er psykotisk, det er du ikke), men det kan utløse psykoser hos de som er disponerte for det. Om man er det vet man gjerne ikke på forhånd. Jeg har røyka noen ganger selv i min ungdom uten at det ga meg så mye at jeg følte for å fortsette. Jeg skal imidlertid nevne at jeg kjenner folk som røyker ei bønne både titt og ofte uten å ha fått større problemer av det (ennå), og jeg kjenner folk det har gått fullstendig galt med - da tenker jeg psykose og betydelig skadet korttidsminne/derav lærevansker. Å forelese om at hasj er en forløper til tyngre stoffer ser jeg ikke noe poeng i her. Dette tror jeg vel så mye (dessverre) er noe man risikerer å bli dratt inn i om man er uheldig.

Nei, de greiene der er skumle og man vet ikke hva det kan gjøre med en. Vær meget forsiktig, hold deg aller helst unna.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes ingen gode grunner for å fortsette med hasj. Du bør lytte til faresignalene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...