Gå til innhold

Kan forvirring bli farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest EUPF58
Skrevet

Har sett en del filmer som får meg til å føle meg forvirret.Så forvirret at jeg er redd jeg skal gå inn i en psykose.Jeg tenker da på filmer som:

Mullholland Drive,Donnie Darko,Vanilla Sky og Shutter Island.

Hvis jeg ser en skrekkfilm,er jeg forberedt på at ett monster eller en moder går løs.Det jeg ikke er forberedt på er en spennings-film,eller ett drama hvor retningen er sprikende i alle retninger,og det røde tråden er vanskelig å finne.

Jeg forsto meg aldri på serien Twin Peaks.Jeg like X-files fordi man viste hele tiden hvem heltene var og hvem som var de kriminelle.

Med nyere filmer som gjerne foregår på psykiatriske sykehus på 50 og 60 tallet,vil ofte rskremme meg noe.Når den man tror er helten,er den galeste av de alle,da blir man forvirret (Shutter Island og Madhouse)

Man er forberedt i filmer som Nattsvermeren,men det er jo skuffende at en tidligere psykiater,også er en seriemorder,og det som værre er.

Antony Hopkins er en dyktig skuespiller,og en av de jeg frykter mest om natten.Jack Nicholsson er også dyktig,men ikke fult så skremmende da han jo spiller alt fra gangster,Joker,varurv og gal,at man får litt avstand til det.

Er det jeg som bruker for mye tid på film og filmenes fantasiverden,eller har andre samme følelse?

Jeg ser på det meste på tv og liker alt av familie,humor og drama.Fantasi,action og scifi også.Har tatt pause fra western en stund.

Da jeg har alt for mye fritid,prøver jeg å vente med å sette på tv til kl blir 17 eller 18.

Kan noen filmer gjøre at tankene blir forvirret?Er dette i såfall farlig?

Prøver å slutte med skrekkfilmer,da det ofte forstyrrer nattesøvnen,da jeg legger meg i 3 tiden.Må se på noe annet for å roe "nervene".

Skal ta en liten titt på Polstergeist og se om jeg blir redd,eller om det er ok.

LIker vel best Rescu me og House for tiden.Trauma er også bra.

Gjest Istapp
Skrevet

Se heller på komedier,det er bra for kropp og sjel :-D

De filmene du ser på er skadelige...hvis du har et følsomt sinn. Jeg kan ikke se på sånt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du lever deg alt for mye inn i filmverdenen, og bør nok gjøre om dine filmvaner. Det skal ikke være sånn at snille og godslige Anthony Hopkins er den du frykter mest om natta.

Men jeg skal ikke si noe. Jeg har fortsatt helt noia for den lille jenta i The Ring.

Noen av filmene du nevner over er for øvrig fantastisk gode, og det er sånn sett litt kjipt å anbefale deg å holde deg unna disse, men jeg tror ikke du er moden for dem på det nåværende tidspunkt.

Eventuelt får du forsøke å skille film og virkelighet. Enkelte av filmene du nevner over er jo ment å skulle tulle med din psyke. Det er likevel greit å kunne legge dem bort etter den første søvnløse natta, og vite at dette er film, og skuespillerne kommer garantert ikke etter deg om natta (muligens med unntak av Mel Gibson - som synes noe ustabil om dagen).

Skrevet

Du lever deg alt for mye inn i filmverdenen, og bør nok gjøre om dine filmvaner. Det skal ikke være sånn at snille og godslige Anthony Hopkins er den du frykter mest om natta.

Men jeg skal ikke si noe. Jeg har fortsatt helt noia for den lille jenta i The Ring.

Noen av filmene du nevner over er for øvrig fantastisk gode, og det er sånn sett litt kjipt å anbefale deg å holde deg unna disse, men jeg tror ikke du er moden for dem på det nåværende tidspunkt.

Eventuelt får du forsøke å skille film og virkelighet. Enkelte av filmene du nevner over er jo ment å skulle tulle med din psyke. Det er likevel greit å kunne legge dem bort etter den første søvnløse natta, og vite at dette er film, og skuespillerne kommer garantert ikke etter deg om natta (muligens med unntak av Mel Gibson - som synes noe ustabil om dagen).

''(muligens med unntak av Mel Gibson - som synes noe ustabil om dagen).''

Jeg tror ikke trådstarter er hverken jøde, av afrikansk opprinnelse eller eks-kjæresten til Mel, så det går nok fint okke som.

Vel...

Han driver nok å finner seg nye ofre i dette øyeblikk.

*ser rundt seg med bekymret mine*

ShitDiddelyDo
Skrevet

''(muligens med unntak av Mel Gibson - som synes noe ustabil om dagen).''

Jeg tror ikke trådstarter er hverken jøde, av afrikansk opprinnelse eller eks-kjæresten til Mel, så det går nok fint okke som.

Vel...

Han driver nok å finner seg nye ofre i dette øyeblikk.

*ser rundt seg med bekymret mine*

Tom Cruise er heller ikke en person jeg ville følt meg helt trygg på ...

Skrevet

Tom Cruise er heller ikke en person jeg ville følt meg helt trygg på ...

Nei. Han kan når som helst komme og hoppe i sofaen din.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei. Han kan når som helst komme og hoppe i sofaen din.

Han og Von Helvete. Typisk disse sci-fi-kirkefolka.

Skrevet

Selv om du måtte være voksen, så er det ikke bare fulle sinnet med så mye av slike inntrykk på en gang. Sinnet skal ha tid til å absorbere alt dette, selv om det meste er går jo ut igjen, men noen har ikke dette filteret, eller det virker ikke så godt, som skal sortere vekk mye unyttig informasjon, men blir muligens værende der. Dette kan skape forvirring og negative følelser i etterkant eller senere, selv om du vet at det er bare en film.

Gjest EUPF58
Skrevet

Syns ikke noen av de filmene der var skumle... du burde se "The Village"... noen mener den ikke var skummel, noe jeg er veldig uenig i; det kommer vel an på hva man "tenner" på...

Latteren til "Max Mekker" i Sesam Stasjon er forøvrig også ganske creepy.

Kunne godt tenke meg å kjøpe ett stort landområde i USA og gå 100 år bak i tid som i The Village.Så kan man jo diskutere i ettertid om man kan ha solcellepaneler og batterier.

Våpen,alkohol og drugs ville være forbudt,og kun familier kunne bo der.Det skulle bare være en religion der.Ser også mye felles mellom denne filmen og Amish sekten.

Men vi sporet vel av her? Synes vel ikke denne var spesielt skummel når man fikk vite at det var mennesker som hadde kledd seg ut.Første 30 minutter,ja!

Gjest EUPF58
Skrevet

Ikke vær slem mot min helt Mel da,han som er så snill.Vi galninger må jo også ha ett forbilde.Ikke alle liker Kjell Magne!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke vær slem mot min helt Mel da,han som er så snill.Vi galninger må jo også ha ett forbilde.Ikke alle liker Kjell Magne!

Du liker jo David Lynch. Tror kanskje hans slår Mel i galskap. ;)

Har du sett Inland Empire? Hvis ikke bør du ikke se den. :)

Gjest EUPF58
Skrevet

Han og Von Helvete. Typisk disse sci-fi-kirkefolka.

Hans Jørgen Husvik Dybvik,tror jeg han heter,eller Hank von Helvete.Fatter ikke at man kan være så scizso at man har rakett i rompa på scenen og er kristen?

Turbo neger liksom,er ikke det litt rasistisk,bare navnet?

Eller hva med "Den meget raske sorte mann"? "Turbo mannen fra afrika".

Må være ganske spaltet når man er Hank von Helvete på scenen og lillejesus hjemme?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hans Jørgen Husvik Dybvik,tror jeg han heter,eller Hank von Helvete.Fatter ikke at man kan være så scizso at man har rakett i rompa på scenen og er kristen?

Turbo neger liksom,er ikke det litt rasistisk,bare navnet?

Eller hva med "Den meget raske sorte mann"? "Turbo mannen fra afrika".

Må være ganske spaltet når man er Hank von Helvete på scenen og lillejesus hjemme?

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med Turbogutten, men jeg tror det har bikka over for ham. Det er ikke lenge siden jeg leste om ham i lokalavisa. Han har visstnok ordna seg en van hvor han ræller rundt på parkeringsplassen utenfor Blakstad Sykehus og raller om noe antimedisingreier over høytalerne.

Det er langt fra alltid det er innefor murene de sykeste befinner seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...