Gå til innhold

Kan jeg gi hunden min kattemat?


Gjest Viser i månen

Anbefalte innlegg

Gjest Viser i månen

Han elsker tørrforet til katten min, men sitt eget tørrfor rører han nesten ikke. Kan jeg gi han kattemat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Viser i månen

Fant svaret selv.

''Cat food is designed to keep cats healthy, not dogs. It has too much protein and fat for a dog.

The dogs want to eat cat food because it is much stronger smelling than dog food and dogs like things that are highly scented.

When we have both cats and dogs, the cats' food is on the counter where the dogs can't get it. Cats aren't much interested in dog food so the reverse usually isn't a problem.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viser i månen

Du finner en diskusjon om temaet her:

http://www.canis.no/innlegg.php?nr=17942&start=1

Takk. Dette innlegget forteller det meste:

''Kattemat er lagd for katten.Gir du kattemat til hunden ofte som godbiter,så får det sine følger i nyreskader. Har selv solgt valp til en med flere katter,vor jeg ba vedkommende ikke la hunden spise kattemat,men heller sette kattematen i "høyden". Det gikk 8mnd,så snakket jeg med hennes mann,da tisset hunden blod og hadde nyreskader,pga. hundekjøper ikke hadde gjort hva jeg sa. Alle kan leve lenge på "cola og hamburger",men etter noen år gir det utslag. LAURITZ ''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Dette innlegget forteller det meste:

''Kattemat er lagd for katten.Gir du kattemat til hunden ofte som godbiter,så får det sine følger i nyreskader. Har selv solgt valp til en med flere katter,vor jeg ba vedkommende ikke la hunden spise kattemat,men heller sette kattematen i "høyden". Det gikk 8mnd,så snakket jeg med hennes mann,da tisset hunden blod og hadde nyreskader,pga. hundekjøper ikke hadde gjort hva jeg sa. Alle kan leve lenge på "cola og hamburger",men etter noen år gir det utslag. LAURITZ ''

Ja, ikke sant. Katter og hunder har ikke samme behov mht mat/næring. Katter har et veldig komplisert fordøyelsessystem bl.a. Så det sikreste er nok og sørge for at hunder får hundemat :-) Katter skal ha forskjellig for ut i fra alder/livssituasjon/kort/lang pels osv. Og jeg går ut fra at de samme kravene stilles til for til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!

Hund og katt er ikke likt skapt!

Nei, det er de ikke. Men det ikke så lett og unngå "feilforing" hvis man har både hund og katt, og matskålene står framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...