Gå til innhold

lavt blotrykk, gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er gravid i 12 uke og har litt lavt blotrykk? (Har målt selv med digital måler.) ca 100/74. hvilepuls på ca 85 er dette normalt?

Målte også på kjæresten min: han hadde 213/136 og 95 i hvilepuls. Kan vi stole på denne digitale måleren? (wilfa blotrykksmåler)

Skrevet

Hei Dr. Søyland

Jeg har også, som Marina25 en

blodtrykksmåler for hjemmebruk.

Min blåser seg opp automatisk

ved armen i hjertehøyde.

Den viser stort sett normalt

trykk 110/70-124/84 pluss minus.

Men så skjer det at den viser

helt grusomme høye verdier både overtrykk og undertrykk.

Og øyeblikket etter ved neste måling

så er det normalt BT med en gang. La oss si : 180/104 og

like etter 120/80.

Så jeg regner med at den "KLIKKER" litt, tror du ikke det? Blåser seg opp for mye f.eks?.

Jeg har denne BT måleren fordi

jeg er så opphengt i dette.

Litt hypokondrisk i forhold til blodtrykket.

Vennlig hilsen

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom
Skrevet

Svar ti Marina25.

Ditt blodtrykk på 100/75 kan godt være normalt og er bra.

Jeg stiller meg tvilende til din kjærestes registrerte trykk og håper/tror at det beror på en feilmåling. Pulsen er lett å kontrollere selv. Ikke gå for meget etter slike digitale målere. Gå til regelmessige, vanlige svangerskapskontroller.

Ta med måleren din på en slik kontroll, og se om dere får korresponderenmde resultater.

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom
Skrevet

Hei Dr. Søyland

Jeg har også, som Marina25 en

blodtrykksmåler for hjemmebruk.

Min blåser seg opp automatisk

ved armen i hjertehøyde.

Den viser stort sett normalt

trykk 110/70-124/84 pluss minus.

Men så skjer det at den viser

helt grusomme høye verdier både overtrykk og undertrykk.

Og øyeblikket etter ved neste måling

så er det normalt BT med en gang. La oss si : 180/104 og

like etter 120/80.

Så jeg regner med at den "KLIKKER" litt, tror du ikke det? Blåser seg opp for mye f.eks?.

Jeg har denne BT måleren fordi

jeg er så opphengt i dette.

Litt hypokondrisk i forhold til blodtrykket.

Vennlig hilsen

Svar til Kvinne36.

De fleste blodtrykksmålere av denne typen baserer seg på pulsbløgen som produseres når hjertet slår. Er apparatene følsomme vil de kunne oppfange muskulære bevegelser som uten videre kan "lure" maskinen. Her gjelder samme lov som i dataverdenen : søppel inn , søppel ut.

Hvis dere får overraskende trykk som resultat, bør dere gjenta målingene et par ganger for å få konfirmert det som er korrekt.

Men - hvorfor i all verden driver dere med denne blodtrykksmålingen. Det kan bli rene nevrosen.

Skrevet

Svar til Kvinne36.

De fleste blodtrykksmålere av denne typen baserer seg på pulsbløgen som produseres når hjertet slår. Er apparatene følsomme vil de kunne oppfange muskulære bevegelser som uten videre kan "lure" maskinen. Her gjelder samme lov som i dataverdenen : søppel inn , søppel ut.

Hvis dere får overraskende trykk som resultat, bør dere gjenta målingene et par ganger for å få konfirmert det som er korrekt.

Men - hvorfor i all verden driver dere med denne blodtrykksmålingen. Det kan bli rene nevrosen.

Hei

Ja, jeg her 100% enig med deg.

Denne måleren er en skikkelig

nevrosemåler.

Så jeg skal prøve å få ut

"dette søppelet"

Den har ødelagt mer en beroliget meg.

Så jeg anbefaler til andre

også(som ikke har høyt BT)

Bli kvitt den!

Jeg skal betro deg en ting

Dr. Søyland :

Jeg har "slitt" ut tre målere!

så jeg er(har vært) i en stor

ond sirkel.

Kjempefint at du ga meg et

advarende svar.

Jeg har jo normalt BT men det

kan jo bli høyt av redsel.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...