Gå til innhold

Svimmelhet og Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med Lamictal i sommer. Økte dosen til 2x200mg for to uker siden.

Hele denne uken har jeg vært tiltagende svimmel. En gyngende følelse som å være i en båt.

Var til til lege igår, "en ung sommervikar": Han undersøkte alt fra BT (noe forhøyet aller sannsyngligst pga. at jeg var veldig stresset) til hjerte.

Siden det ikke fantes noen klar grunn til svimmelheten, fikk jeg Stemetil til over helgen (da jeg skal til en mer erfaren lege).

Jeg har ellers ikke hatt noen bivirkninger hele denne tiden jeg har brukt og økt Lamictaldosen.

Spørsmålet mitt er: kan bivirkninger oppstå 1 - 1 1/2 uke etter opptrapping?

...og hvor lenge må mann holde ut med noe slikt?

Noen med erfaring?

Gjest havregrøt
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme, både i forbindelse med oppstart og senere opptrapping av lamictal. Båtfølelse og etterhvert også problemer med koordinasjon.

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme, både i forbindelse med oppstart og senere opptrapping av lamictal. Båtfølelse og etterhvert også problemer med koordinasjon.

Hva gjorde du da? Sluttet med Lamictal? Eller gikk svimmelheten over etterhvert?

Jeg har gynget nå i en uke, så det begynner å bli slitsomt...

Gjest havregrøt
Skrevet

Hva gjorde du da? Sluttet med Lamictal? Eller gikk svimmelheten over etterhvert?

Jeg har gynget nå i en uke, så det begynner å bli slitsomt...

Vel, ubehaget i oppstarten ga seg ganske raskt (1 uke?) så det tenkte jeg ikke så mye over. Da jeg ble svimmel senere koblet verken jeg eller legen det til lamictal, så det ble litt undersøkelser og styr. Jeg fikk faktisk problemer med å gå pga. dårlig koordinasjon og all gynginga. Etter sånn ca en måned med problemer skjønte vi at det kunne skyldes lamictalen, så jeg sluttet og ble helt fin igjen. Jeg fikk heller ikke så mye effekt av lamictal i den perioden jeg gikk på den så det var ikke noe vanskelig valg.

Jeg vil nok tro at det kan gi seg etterhvert for mange, det nådde en topp og ble så svakere igjen for meg også, så det blir vel en avveining om det er verdt å prøve å "vente han av" etter hvor god effekt man får.

Skrevet

Vel, ubehaget i oppstarten ga seg ganske raskt (1 uke?) så det tenkte jeg ikke så mye over. Da jeg ble svimmel senere koblet verken jeg eller legen det til lamictal, så det ble litt undersøkelser og styr. Jeg fikk faktisk problemer med å gå pga. dårlig koordinasjon og all gynginga. Etter sånn ca en måned med problemer skjønte vi at det kunne skyldes lamictalen, så jeg sluttet og ble helt fin igjen. Jeg fikk heller ikke så mye effekt av lamictal i den perioden jeg gikk på den så det var ikke noe vanskelig valg.

Jeg vil nok tro at det kan gi seg etterhvert for mange, det nådde en topp og ble så svakere igjen for meg også, så det blir vel en avveining om det er verdt å prøve å "vente han av" etter hvor god effekt man får.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...