Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Me too!

Eneste som må betale for det, er deg, har ikke du betalt nok?

Ingen, er tjent med å ha deg i fengsel, eksvimle, alle fortjener å ha deg som en forkjemper for alt det jævlige!

Klemmer deg forsiktig...

Skrevet

eksvimle: Det er en fin sommeraften, og det sømmer seg ikke med mord og mayhem. *klem* Ikke bringer det noe godt med seg heller.

En jeg kjenner pleide å finne en stor pute, som hun plasserte i en stol og "banket" fra sans og samling. Kanskje det hjelper?

*klem*

Skrevet

Me too!

Eneste som må betale for det, er deg, har ikke du betalt nok?

Ingen, er tjent med å ha deg i fengsel, eksvimle, alle fortjener å ha deg som en forkjemper for alt det jævlige!

Klemmer deg forsiktig...

Ja - og det er jo det som er problemet. Han har ødelagt hele livet mitt, men samtidig så blir jeg gang på gang straffet pga det.

Det er han som skulle ha blitt straffet -IKKE MEG!!!!!!!!!!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja - og det er jo det som er problemet. Han har ødelagt hele livet mitt, men samtidig så blir jeg gang på gang straffet pga det.

Det er han som skulle ha blitt straffet -IKKE MEG!!!!!!!!!!!!

Jeg vet! Selvfølgelig skulle dette monsteret vært i fengsel på livstid!

Men å skyte jævelen, får deg i fengsel på livstid, og det fortjener du ikke!

Han er en maur under dine føtter, han er en irriterende flue som surrer rundt.... Han er ikke verdig dine tanker, eksvimle!

_DU_ er verdig, fordi du er den du er;)

Skrevet

Jeg vet! Selvfølgelig skulle dette monsteret vært i fengsel på livstid!

Men å skyte jævelen, får deg i fengsel på livstid, og det fortjener du ikke!

Han er en maur under dine føtter, han er en irriterende flue som surrer rundt.... Han er ikke verdig dine tanker, eksvimle!

_DU_ er verdig, fordi du er den du er;)

det føles ikke akkurat sånn...

hidi, the scorpion
Skrevet

det føles ikke akkurat sånn...

Men det bør føles sånn!

Vi trenger deg her, ikke i fengsel, eksvimle.

Det er derfor eksvimle står frem, fordi hun er modig og hun vil forhindre at det skjer andre!

Og det er nettopp hva du gjør, eksvimle, du forhindrer at historien gjentar seg!

Du er en engel, eksvimle!

Skrevet

Men det bør føles sånn!

Vi trenger deg her, ikke i fengsel, eksvimle.

Det er derfor eksvimle står frem, fordi hun er modig og hun vil forhindre at det skjer andre!

Og det er nettopp hva du gjør, eksvimle, du forhindrer at historien gjentar seg!

Du er en engel, eksvimle!

Jeg vet ikke... jeg føler jeg kunne ha drept han...! Dersom jeg ser han igjen... jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør.

Det virker som at det er mitt problem... at samme historie gjentar seg igjen og igjen -med bare litt andre personer- og annen type overgrep...

Kanskje det er meg selv jeg burde stoppe?!

Skrevet

eksvimle: Det er en fin sommeraften, og det sømmer seg ikke med mord og mayhem. *klem* Ikke bringer det noe godt med seg heller.

En jeg kjenner pleide å finne en stor pute, som hun plasserte i en stol og "banket" fra sans og samling. Kanskje det hjelper?

*klem*

...Pute...-det skal jeg huske på neste gang...

(begynner å få innmari vondt i handa!)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet ikke... jeg føler jeg kunne ha drept han...! Dersom jeg ser han igjen... jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør.

Det virker som at det er mitt problem... at samme historie gjentar seg igjen og igjen -med bare litt andre personer- og annen type overgrep...

''Kanskje det er meg selv jeg burde stoppe?!''

Absolutt, vennen min.

Fengsel, er ikke plassen for deg.....

Skrevet

eksvimle - jeg tror det første du må gjøre er å gi deg selv verdi!

Tenk på deg selv som en survivor! En overlever. En som har vært sterk nok til å gjennomgå alt det du har gjennomgått, og likevel overlevd. Jada, du har skremmer, og litt brukne "ben" og noen alvorlige blåveiser, men du lever og du kommer til å få det bra.

Du har overlevd. Du kan ta deg av sønnen din. Dere får en fremtid sammen. Tenk på det. Mange ville ikke ha klart det.

Vær stolt av deg selv! Andre som kjenner deg er det!

*klem*

Skrevet

eksvimle - jeg tror det første du må gjøre er å gi deg selv verdi!

Tenk på deg selv som en survivor! En overlever. En som har vært sterk nok til å gjennomgå alt det du har gjennomgått, og likevel overlevd. Jada, du har skremmer, og litt brukne "ben" og noen alvorlige blåveiser, men du lever og du kommer til å få det bra.

Du har overlevd. Du kan ta deg av sønnen din. Dere får en fremtid sammen. Tenk på det. Mange ville ikke ha klart det.

Vær stolt av deg selv! Andre som kjenner deg er det!

*klem*

Det bare føles som at jeg har misslykkes. I alt. Jeg har ikke oppnådd noen ting. Og alt skyldes han!!! Ha har ødelagt hele livet mitt. (og hele fremtiden min...). Jeg vil at han skal få føle straffen jeg har kjent på hele livet mitt.

jeg håper jeg klarer å ta meg av sønnen min -jeg vil ikke at han skal bli som meg...

jeg er så sint i kveld... Unnskyld!

Skrevet

Det bare føles som at jeg har misslykkes. I alt. Jeg har ikke oppnådd noen ting. Og alt skyldes han!!! Ha har ødelagt hele livet mitt. (og hele fremtiden min...). Jeg vil at han skal få føle straffen jeg har kjent på hele livet mitt.

jeg håper jeg klarer å ta meg av sønnen min -jeg vil ikke at han skal bli som meg...

jeg er så sint i kveld... Unnskyld!

Det er godt at du er sint, og det er enda bedre at du retter sinnet mot der det hører hjemme. Mot ham (og ikke mot deg).

Likevel er det mest produktivt å rette det fysiske sinnet mot en stor pute, ettersom putemishandling (og sågar putedrap) ikke er ulovlig.

En venninne av meg, hvis overgriper er død, mente at jeg burde være medlem i gravpisserforeningen hun startet. (Jeg aner ikke om hun noensinne gjorde det.) Men idéen var god! :-)

*klem*

Gjest togli
Skrevet

Han fortjener ikke at du bruker energi på ham!

Kjøp ei tøydukke som ligner idioten - stikk nåler i den og gravlegg den langt nedi jorda i hagen!

Fokuser kun på å skape et godt liv for barnet ditt og deg! *klem*

Får du sjansen en gang så putter du ei reke i gardinstanga hos fyren du hater (leste om en som hadde gjort det fordi hun ville ha hevn ;-))

Skrevet

Det er godt at du er sint, og det er enda bedre at du retter sinnet mot der det hører hjemme. Mot ham (og ikke mot deg).

Likevel er det mest produktivt å rette det fysiske sinnet mot en stor pute, ettersom putemishandling (og sågar putedrap) ikke er ulovlig.

En venninne av meg, hvis overgriper er død, mente at jeg burde være medlem i gravpisserforeningen hun startet. (Jeg aner ikke om hun noensinne gjorde det.) Men idéen var god! :-)

*klem*

Ja -hun var nok ikke på noe der.

Jeg tror ikke jeg "får fred" før han er død. Han er konstant i hodet mitt. Og har total makt over umeg. På alle mulige måter. (Selv når jeg var langt unna...)

Skrevet

Ja -hun var nok ikke på noe der.

Jeg tror ikke jeg "får fred" før han er død. Han er konstant i hodet mitt. Og har total makt over umeg. På alle mulige måter. (Selv når jeg var langt unna...)

Men eksvimla, den beste hevnen du kan få (og det kommer du til å klare) er at du slipper ut av maktsfæren hans. At han ikke kontrollerer deg slik du sier: Det kommer til å skje.

*klem*

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er meget forståelig, men svært lite smart.

Han får en enkel død. Du får fengsel. Din sønn blir i praksis morløs.

Skrevet

Det er meget forståelig, men svært lite smart.

Han får en enkel død. Du får fengsel. Din sønn blir i praksis morløs.

jeg vet jo det... jeg bare synes det er så vanskelig nå. vet ikke hvordan jeg skal fortsette med livet mitt. Han er i hodet mitt hver eneste dag. Hele tiden. Og konstant hemmer meg i å få leve. jeg vil ikke ha det slik lenger. Og det er ikke rettferdig at jeg har fått absolutt hele livet mitt ødelagt pga han. (Mens han har et rikt og innholdsfullt liv...).

Om jeg skulle havne i fengsel, vil jeg ikke få stort annerledes tilværelse enn jeg har nå. Og min sønn, vil muligens få det bedre uten meg.

????

Skrevet

Det er forståelig at du har sånne tanker, men da vil du virkelig la ham ødelegge resten av livet ditt også, i tillegg til det som allerede er tapt. Jeg tror det går an å bestemme seg for at nok er nok, og gå videre, men jeg sier ikke at jeg tror det er lett.

Skrevet

Det ville nesten vært noe galt om du ikke var sint, tidvis avsindig rasende. Du har all mulig grunn til å være sint.

Sinne kan hjelpe deg med å plassere skyld og ansvar der det hører hjemme, om du sender det til riktig adresse. Det kan også gi deg bedre kondis om du tar deg en løpetur eller skaffer en bokseball.

Sinne kan selvsagt også bli destruktivt. Og det kan jo være greit å bli enig med seg selv om at visse ting gjør man bare ikke...

Å takle vedvarende urett som ikke gjøres opp er noe av det vanskelige vi mennesker kan komme ut for.

Det er ofte enklere å få en drittsekk ut av huset (eller komme seg bort fra huset hans) enn å få han ut av hodet. Akkurat nå ser det ut som han har ødelagt _hele_ livet ditt og _hele_ fremtiden. Men både du, livet ditt og livet i seg selv er langt større og mektigere enn som så. Han er ikke så stor. Og _du_ er ikke så liten.

Han har bare klart å ødelegge omtrent det du klarer å få oversikt over nå. Og kanskje er det ikke alt så ødelagt som det kan se ut til.

Jeg skriver ikke dette for å bagatellisere det han har gjort. Men for å påpeke at han i den store sammenhengen er langt mindre enn han kanskje virker nå.

Etter hvert vil du klare å stoppe de destruktive tankene og gi ham adgang forbudt til hjernen og følelsene dine. Etter hvert blir det lettere å fokusere på gjenoppbygging og ekspansjon fremfor jakt på den pøbelen.

Etter hvert vil du kjenne at du kan oppnå rettferdighet og verdighet, uavhengig av hva som skjer av godt eller vondt med ham. Oppreisning vil du få fra helt andre enn ham.

Om du synes dette bare er klisjeer og tåkeprat akkurat nå, er det helt greit. Du trenger ikke se eller føle utgangen på tunnelen for at den skal være der og du skal komme deg dit.

Men prøv å væpne deg med et lite håp. Det blir bedre etter hvert. Det tar kanskje litt mer tid enn du kunne ønsket. Kanskje blir det tyngre enn du ønsker. Men det blir bedre, bit for bit.

Klem.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...