Gå til innhold

Knasende knær

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret mormor
Skrevet

Hei. Har et barnebarn på 16 år som plages med knærne. Når hun bøyer seg ned på huk høres det ut som lyden av en dør som mangler smørning. Hvis hun skal hoppe ned fra en stol eller andre høyder høres også denne knasende/knitrende lyden og hun sier det gjør vondt. Hun har ikke drevet aktiv idrett, men er en aktiv jente på andre måter. Hun er ellers høy og slank av bygning. Som mormor på 58 plages også jeg med det samme, men det har jo med alderen å gjøre. Det bekymrer meg at hun som er 16 skal få det så tidlig. Er det noe som kan gjøres i hennes tilfelle? Kan omegafettsyrer hjelpe? Er det noe fastlegen kan hjelpe henne med? Takknemlig for gode råd

Skrevet

Jeg fikk et knasende kne etter en håndballskade. Det viste seg å være menisken, og de fikset det kjapt og greit med laser.

Bestill en time hos fastlegen, så finner dere snart ut av det:)

Skrevet

Siden det er vondt og så ille, ville jeg anbefale en tur til fastlegen. Hn kan gjøre en grunnleggende undersøkelse av leddene, og henvise til spesialist i ortopedi eller reumatologi. Henvisning til røntgenundersøkelser kan også fastlegen henvise til. Kan være en fordel å ha bilder klare før man kommer til evt. spesialist.

Om ikke noe annet - dette er neppe noe farlig! Jeg håper dere finner ut av det, for det hørtes ubehagelig og slitsomt ut!

ink1365380698
Skrevet

Jeg fikk et knasende kne etter en håndballskade. Det viste seg å være menisken, og de fikset det kjapt og greit med laser.

Bestill en time hos fastlegen, så finner dere snart ut av det:)

Kan de fikse menisk skader med laser?? Jeg har veldig vondt i et kne, og er redd anestesi, så veldig interessert i dette med laser så håper på svar???

ink1365380698
Skrevet

Kan de fikse menisk skader med laser?? Jeg har veldig vondt i et kne, og er redd anestesi, så veldig interessert i dette med laser så håper på svar???

Leste et sted om high teck laser operasjon av mesisk? Noen som vet om det utføres i Norge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...