Gå til innhold

Smerter langs bitestikkel

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund vært øm bak venstre testikkel, nærmere bestemt i bitestikkelen, men bare i selve "strengen", ikke festet oppe og nede. Lurer på om dette skyldes at jeg har vært litt for ivrig med å undersøke testiklene eller om det kan være noe annet. Jeg er som oftest fin om morgenen, men så får jeg tiltakende smerter utover dagen når jeg er i bevegelse. Smertene stråler langs lysken og noen ganger bakover mot endetarmsåpningen. Jeg fikk forresten undersøkt testiklene av min fastlege for tre uker siden og han sa de var normale. Jeg var litt øm da før undersøkelsen, og iallefall etter for han var litt hardhendt.

Jeg tror det hele skyldes at jeg er litt for ivrig med å undersøke testiklene (men det er jo litt merkelig at det bare er venstre som er øm?), og har tenkt å la testiklene være i fred og så mye som mulig i ro en uke for å se om det hjelper. Høres det fornuftig ut? Jeg tror ikke det er bitestikkelbetennelse for jeg har jo ingen av de andre symptomene som feber m.m

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35100-smerter-langs-bitestikkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det kan godt hende at årsaken er som du sier. Men en annen mulighet til at du får smerter i venstre testikkel etter at du har vært oppe en stund, kan være åreknuter. Mange har kraftig utvidete blodårer langs sædstrengen på venstre side - de fleste har ikke symptomer av dette, men noen får en tyngdefornemmelse når de har vært opp en stund. Dette kjennes og sees best når du blir undersøkt i stående stilling.

• 1 måned senere...
Gjest Escorpion

Hei

Har de samme symtomene som Woodie, m/øm bitestikkel og stråling til lyske/endetarm. Hadde dette første gang i mars 1999. Ble behandlet med Bactrym (?) tabl. deretter Trimoteprim. Ble symptomfri frem til for ca en mnd siden. På grunn av en reaksjon på Trimoteprim har jeg nå blitt foreskrevet Selexid uten virkning. Ønsker ev. kontakt med Woodie for å høre om han har fått bukt med problemet.

Samtidig/parrallelt med smertene i venstre bitestikkel føler jeg en ømhet i lymfene på halsen samt venstre øre og bihuler. (?)

Hei

Har de samme symtomene som Woodie, m/øm bitestikkel og stråling til lyske/endetarm. Hadde dette første gang i mars 1999. Ble behandlet med Bactrym (?) tabl. deretter Trimoteprim. Ble symptomfri frem til for ca en mnd siden. På grunn av en reaksjon på Trimoteprim har jeg nå blitt foreskrevet Selexid uten virkning. Ønsker ev. kontakt med Woodie for å høre om han har fått bukt med problemet.

Samtidig/parrallelt med smertene i venstre bitestikkel føler jeg en ømhet i lymfene på halsen samt venstre øre og bihuler. (?)

Mine smerter har heldigvis gitt seg. Jeg tror jeg fikk smertene pga en kombinasjon av bekymring, at jeg kjente for mye på testikkelen og muligens en bivirkning av zoloft.

Jeg fikk for sikkerhets skyld tatt en ultralyd som viste at alt var ok og at jeg iallefall kunne utelukke farlige ting som kreft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...