Gå til innhold

Oops! (Vallergan)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bedt om Vallergan mot søvnproblemer. Legen sa de ikke var noe sterke, og han skrev 1-3 tabletter om kvelden på resepten og sa jeg måtte ta dem et par timer før jeg la meg.

"Ja, ja, jeg må sikkert ta 3 stk av disse her", tenkte jeg, og svelget pillene kl 21, for jeg hadde tenkt å legge meg kl 23.

Da jeg la brettet tilbake i esken så jeg at jeg hadde tatt 4 stk. istedetfor 3, men tenkte at det neppe gjorde noe.

Ble kjempetrøtt etter ca. en time, så de virket visst fortere enn legen sa, så la meg og sovnet med det samme.

OG VÅKNET IDAG KL. 1500!!

Jøye meg...jeg fikk helt sjokk! Sov i 17 TIMER!

"Ikke så sterke"?! Nei, jøss... Jeg er vant til Imovane og Valium fra før av og syns ikke de er så sterke, men disse Vallergan slo helt knock-out på meg.

Dette var jo litt komisk også, så jeg klarer å le av det, og være en erfaring rikere, hehe.

Men det var riktignok deilig å få sovet ut for en gangs skyld. Ikke at jeg planla å sove i 17 timer riktignok...

Noen andre som har erfaring med Vallergan?

Gjest vallergang
Skrevet

4 tabletter ja :-)

jeg og fikk foreskrevet 1-3 tabletter.

Jeg ble ikke særlig trøtt av dem jeg da..dvs noen ganger, men det kunne likegjerne være formen min som gjorde forskjellene.

Jeg måtte i alle fall ta dem 3-4 timer før jeg la meg og "funka" i 3-4timer(så da tenker jeg det ikke er usannsynlig at de ikke virka - at trøttheta kom naturlig. i 02tida)

Jeg vurderer teste de ut på nytt nå som det er sommerferie og slipper stå opp supertidlig med risiko for litt hangover. Har sovet ca 2 timer de siste 40 timene.

MEN 17 timer????? hørtes veldig lenge ut ..hehe

Får krysse fingre for at det bare er forbigående :-)

Skrevet

Jau de er sånn i starten... men virkningen blir svakere etterhvert. =)

Takk og lov for det! Jeg tar nok bare en av dem i kveld.

Skrevet

4 tabletter ja :-)

jeg og fikk foreskrevet 1-3 tabletter.

Jeg ble ikke særlig trøtt av dem jeg da..dvs noen ganger, men det kunne likegjerne være formen min som gjorde forskjellene.

Jeg måtte i alle fall ta dem 3-4 timer før jeg la meg og "funka" i 3-4timer(så da tenker jeg det ikke er usannsynlig at de ikke virka - at trøttheta kom naturlig. i 02tida)

Jeg vurderer teste de ut på nytt nå som det er sommerferie og slipper stå opp supertidlig med risiko for litt hangover. Har sovet ca 2 timer de siste 40 timene.

MEN 17 timer????? hørtes veldig lenge ut ..hehe

Får krysse fingre for at det bare er forbigående :-)

Har ikke sovet så mye i det siste jeg heller.

Men har vel tatt igjen det nå...hehe.

Det blir nok bare én Vallergan i kveld ja.

Skrevet

Vallergan er egentlig en antihistamin og ble før brukt mot allergitabletter, til man fant ut at folk ble veldig søvnige av dem.

Jeg har prøvd vallergan bare en gang, etter en lengre søvnløs periode fikk jeg skrevet ut vallergan, men jeg blei så tussete dagen etter, helt sløv, greide nesten ikke å bevege meg... og det går ikke når man er mamma ;-) Så jeg måtte bare kutte dem ut!

Det sies at vallergan ikke er vanedannende og at man ikke kan ta overdose av dem... men jeg vet ikke om det stemmer, har hørt andre som er uenige i det.

Jeg begynte på et søvnhormon isteden, og etter et par uker fikk jeg gradvis nattesøvnen tilbake.

Skrevet

Vallergan er egentlig en antihistamin og ble før brukt mot allergitabletter, til man fant ut at folk ble veldig søvnige av dem.

Jeg har prøvd vallergan bare en gang, etter en lengre søvnløs periode fikk jeg skrevet ut vallergan, men jeg blei så tussete dagen etter, helt sløv, greide nesten ikke å bevege meg... og det går ikke når man er mamma ;-) Så jeg måtte bare kutte dem ut!

Det sies at vallergan ikke er vanedannende og at man ikke kan ta overdose av dem... men jeg vet ikke om det stemmer, har hørt andre som er uenige i det.

Jeg begynte på et søvnhormon isteden, og etter et par uker fikk jeg gradvis nattesøvnen tilbake.

Det var det legen min sa også, at det egentlig var allergipiller.

Han sa også at det ikke var vanedannende, og til sammenligning med Valium og Imovane, så er det vel kanskje ikke det?

Har ikke hatt noen hangover idag (men den sov jeg kanskje av meg?). Føler meg helt fin.

Skrevet

Det var det legen min sa også, at det egentlig var allergipiller.

Han sa også at det ikke var vanedannende, og til sammenligning med Valium og Imovane, så er det vel kanskje ikke det?

Har ikke hatt noen hangover idag (men den sov jeg kanskje av meg?). Føler meg helt fin.

Men da reagerte du vel godt på dem :) Og det er jo bra og etter hensikten! Du trengte sikkert de 17 timene da vet du :) Muligens var problemet mitt at jeg måtte opp og stå opp med sønnen min og levere i bhg.dagen etter, og jeg var IKKE utsovet, for å si det sånn ;-)

Skrevet

Jeg reagerte og sånn som du, første gang jeg tok valergan. Samme med truxal.

Gjest drittmedisin!
Skrevet

Høres veldig kjent ut! Bare å droppe den.... Slike hangovere er skumle... Hadde et år jeg sov 12-15 timer i døgnet, men likevel ko nstant trøtt, null energi og la på meg 20 kg. Jeg var 20 år, og forsto ikke hvorfor jeg var så "dorsk" hele tiden. Først da jeg sluttet med medisinene kom energien tilbake og kiloene raste av. Aldri mer vallergan!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...