Gå til innhold

Kan jeg søke om forsørgingstillegg?


Simone

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg var på trygdektr. og skulle hente et skjema for kontantstøtte, samtidig så jeg en søknad som sto ved siden av som heter Krav om forsørgingstillegg.

Jeg lurer derfor på om jeg kan søke dette ?

Min situasjon pr. i dag er at jeg er alene om omsorgen til fire barn på 16, 13, og 8 år, samt den minste på 11 mnd.

Jeg har ikke overgangsstønad, og vil helst ikke ha det. Jeg har kun en deltidsjobb som jeg tjener kr. 2500,- brutto. I tillegg har jeg barnetrygd og barnebidrag som er 6900,- for mine fire barn,- dvs. at jeg har ca. 13.000 disponibelt for meg og fire barn og leve for, og lurer på om jeg kan søke dette forsørgingstillegget, om hvorfor man kan få det.

Kan noen være så snill å svare meg blir jeg glad. Jeg hadde bare aldri hørt om dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Forsørgertillegg gis til den som har attføringspenger, rehab.penger eller uførepensjon.

I tillegg gis fors.tillegg til arbeidsledighetstrygden, men det er ikke på det søknadsskjemaet du såg.

Det gis ikke forsørgertillegg uten at du har annen ytelse.

Det gis heller ikke til f.eks overgangsstønad (det siste finner jeg høyst urimelig, men det er en annen sak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...