Gå til innhold

Jordmor


Gjest redd førstegangsfødende

Anbefalte innlegg

Gjest redd førstegangsfødende

Jeg la spørsmålet inn under graviditet, men skulle sikkert lagt det her.

Spørsmålet er som følger;

Er det normalt at babyen blir roligere mot slutten. Jeg har termin i morgen og synes at småtten er så enormt rolig. Jeg kjenner liv, men veldig lite. Man tenker på alt, og blir så redd hvis det er noe.

Men når man aldri har "målt" bevegelsesmønsteret tidligere , har det jo lite for seg å måle nå.

Jeg skal til kontroll hos lege over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest senadana

Jeg hadde det akkurat på samme måte mot slutten av svangerskapet.

En dag var hun så rolig at vi dro til sykehuset for å sjekke om det var liv der inne og det var det :o)

Men jeg fikk beskjed på at de roer seg ned på slutten av svangerskapet og det her helt naturlig ( antar jeg ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig (etter hva jeg har lest her) at babyen er rolig rett før fødselen setter igang. Så kanskje det blir baby på deg ganske snart? :-)

Hvis du er alvorlig bekymret, bør du ta deg en tur på fødeavdelingen! Jeg ble kjempegodt mottatt der da jeg var bekymret for det samme som deg, og gikk hjem igjen både lettet og glad etter sparkeprøve og en ekstra ultralyd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver ble også rolig på slutten. Og noen dager senere var han i armene mine!

Han er en helig gutt som nå er blitt 13mnd, så gled deg! Snart får du møte babyen din.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være så lett for babyen å bevege seg mot slutten, det blir jo ganske trangt der inne. Det går nok bra. Jeg ønsker deg lykke til videre, skulle bare ønske det var meg som hadde termin i morgen og ikke om 80 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Det er vanlig å kjenne mindre bevegelser i slutten fordi barnet nå har mindre plass å bevege seg på. Det höres dog ut som du kjenner liv vær dag, det er bra ! Hvis du ikke kjenner bevegelser på et helt dögn skal du dog kontakte födeavdelningen for en undersökelse. Lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...