Gjest kaffe-guri Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Drikker ganske mye kaffe, merker at det gjør meg urolig og angstfull... Er det bare noe jeg forestiller meg eller bør jeg kutte ut kaffen? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Kaffe kan trigge panikkangst-anfall. Prøv å kutte ned på kaffen og se om det hjelper! 0 Siter
Gjest om det Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det er ikke noe du bare innbiller deg. Kaffe gir økt uro og angst, og spesielt de som har panikkangst eller tilløp til det, bør være veldig forsiktig med kaffedrikking. Så spørsmålet blir om det er verdt det. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Kaffe kan trigge panikkangst-anfall. Prøv å kutte ned på kaffen og se om det hjelper! Det skal vel ganske mye kaffe til at det utløser angstanfall. Hvis vi snakker om mengder som et badekar om dagen så er det ikke relevant. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det skal vel ganske mye kaffe til at det utløser angstanfall. Hvis vi snakker om mengder som et badekar om dagen så er det ikke relevant. Det stemmer ikke. Koffein kan føre til økt puls, svette hender, hjerteklapp og susing i ørene. Noen kropper tyder disse symptomene som fare og det kan trigge et angstanfall. 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det skal vel ganske mye kaffe til at det utløser angstanfall. Hvis vi snakker om mengder som et badekar om dagen så er det ikke relevant. Der tror jeg du tar feil. En kopp kaffe er nok til å gjøre meg urolig. Hjerteklapp, svette og rastløshet mm. Og kan lett utløse et panikkanfall hos meg iallfall. Jeg drikker av den grunn ikke kaffe til vanlig. De som drikker kaffe daglig vil tåle mer, men det er individuelt hvor mye hver enkelt tåler. Dette er jo som med alt annet man blir avhengig av. Kroppen venner seg til stoffet, men det skal ikke så store mengder kaffe til for noen og enhver føler seg urolig. 0 Siter
Gjest om det Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det skal vel ganske mye kaffe til at det utløser angstanfall. Hvis vi snakker om mengder som et badekar om dagen så er det ikke relevant. Nei det skal ikke mye til for alle. For noen er det nok med den ene koppen, så kommer anfallet. 0 Siter
FGT Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Må i hvertsfall redusere noe tror jeg. Kaffe er sett på som en svært sunn drikk i moderate mengder, men for noen, kanskje spesielt de med angst problemer, så må de være forsiktige, særlig om kvelden. 0 Siter
Svimern Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Hei, Jeg begynte med koffeinfri kaffe når jeg slet som verst med angst, det hjalp. På den andre siden så merket jeg jo alt når jeg hadde angst som verst! Hjertebank, ekstraslag, øresus og annet! Alt ble borte straks angsten slapp taket.. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det skal vel ganske mye kaffe til at det utløser angstanfall. Hvis vi snakker om mengder som et badekar om dagen så er det ikke relevant. Som de andre her sier, så kan kun én kopp kaffe utløse panikkangstanfall hos enkelte. Når mannen min har dårlige perioder, er han veldig forsiktig med kaffe. Han har fått anfall av en liten kopp kaffe. I lengre perioder har han kuttet helt ut både kaffe og alkohol for å hindre at anfallene kommer. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det er ikke noe du bare innbiller deg. Koffein gir deg den effekten når du får i deg for mye. Og "for mye" kan variere fra dag til dag, så vel som fra person til person. For min egen del kan jeg sjelden drikke mer enn en liten kopp, da blir jeg skjelven, urolig, frustrert og "på tuppa". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.