Gå til innhold

Opphør av pensjon ved dødsfall


fresja

Anbefalte innlegg

Når en pensjonist dør, hvor lenge etterpå vil pensjonen bli utbetalt? Klarte inne å finne noe om det på NAV sine sider. Er det vanlig at pensjonen blir utbetalt for lenge? Jeg vet om en enke som fikk brev om å betale tilbake en måneds pensjon for sin avdøde mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til og med måneden etter dødsmåneden.

Ser at du og ingen nick er uenige. Har det noen betydning når i måneden vedkommende døde? En slektning døde sent i juni. og det er utbetalt pensjon for juli. En annen døde sent i juni i fjor, og da måtte en måned tilbakebetales, men jeg er ikke sikker på om det gjaldt juli eller august.

Litt av penshoen er statspensjon etter avdød ektefelle. Gjelder samme regler for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du og ingen nick er uenige. Har det noen betydning når i måneden vedkommende døde? En slektning døde sent i juni. og det er utbetalt pensjon for juli. En annen døde sent i juni i fjor, og da måtte en måned tilbakebetales, men jeg er ikke sikker på om det gjaldt juli eller august.

Litt av penshoen er statspensjon etter avdød ektefelle. Gjelder samme regler for den?

Har dessverre førstehåndskjennskap til dette. Min mor døde i april. I den forbindelse fikk vi brev fra kommunen at det ville bli utbetalt pensjon for måneden etter dødfall, i dette tilfellet mai. Hun døde den 7 april. Statspensjon som etterlatt vet jeg ikke, men regner med det er samme regler for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre førstehåndskjennskap til dette. Min mor døde i april. I den forbindelse fikk vi brev fra kommunen at det ville bli utbetalt pensjon for måneden etter dødfall, i dette tilfellet mai. Hun døde den 7 april. Statspensjon som etterlatt vet jeg ikke, men regner med det er samme regler for dette.

Takk for svar. Da kan vi beholde pensjonen for juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor hadde statspensjon etter min far, i tillegg til sin egen minstepensjon. Hun døde tidlig i juni, og pensjon ble utbetalt til og med juli. De som mottar statspensjon får utbetalt en mnd. ekstra ifg. de opplysningene vi fikk den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...