Gå til innhold

Gruer meg til tannlegen idag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

tzatziki1365380058

For noen gjør det vondt å sette seg i stolen. ;)

Hehe,... Men hjelper egentlig paracet mot sprøytestikket? Eller mot smertene ved å sette seg i stolen, for den del :)

Jeg trodde man trengte mer lokal bedøvelse for "stikk-smerter", at paracet ikke virker SÅ lokalt, liksom. Men har ingen peiling, har bare tenkt sånn inne i mitt hode...

Gjest Shira :o)

Hehe,... Men hjelper egentlig paracet mot sprøytestikket? Eller mot smertene ved å sette seg i stolen, for den del :)

Jeg trodde man trengte mer lokal bedøvelse for "stikk-smerter", at paracet ikke virker SÅ lokalt, liksom. Men har ingen peiling, har bare tenkt sånn inne i mitt hode...

Mye som virker psykisk! ;o)

*tannlegeskrekk*

Man skal aldri undervurdere placebo-effekten! ;)

Annonse

Bedre å få noe beroligende hos legen. Vival vil jeg tro er gunstig, fordi det også virker litt muskelavslappende. Jeg har hørt tannleger si at det kan gjøre det lettere når pasienten slapper bedre av i ansiktet. Leger har stort sett ikke noe problem med å skrive ut en minstepakke beroligende for tannlegeskrekk.

(ser det er en gammel tråd, men det bare slo meg).

Evt., så er smertestillende som Ibux mer effektivt mot tannpine. Jeg ville dog hørt med tannlegen, fordi det kan øke blødningstendensen litt. Men dersom du bare skal fikse et hull eller gjøre noe som ikke blør, tror jeg det skulle gå greit. Kombo Ibux+Paracet som noen foreslår under er en veldig god anbefaling. Når det gjelder evt, beroligende er det også greit å høre med tannlegen for sikkerhets skyld. Ikke for det - en lege vil jo også kunne svare hypotetisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...