Gå til innhold

Gruer meg til tannlegen idag


Druzilla

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om det er greit å ta to paracet før jeg skal til tannlegen?Jeg skal jo ha bedøvelse,er paracet et problem da?tenkte kanskje at man ikke skal blande de to?

Håper noen vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Kan ikke tenke meg at det gjør noe å ta paracept før en tannlegetime. Jeg har selv vært flere ganger med akutt tannpine neddopet på smertestillende og har aldri fått spørsmål om jeg har tatt noe på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det gjør noe å ta paracept før en tannlegetime. Jeg har selv vært flere ganger med akutt tannpine neddopet på smertestillende og har aldri fått spørsmål om jeg har tatt noe på forhånd.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ta to paracet før tannlegebesøket, hvis du likevel skal ha bedøvelse?

Bare overse den kommentaren - jeg tenkte ikke at det kunne være snakk om en akutt-time med smerter på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare overse den kommentaren - jeg tenkte ikke at det kunne være snakk om en akutt-time med smerter på forhånd...

- Eller så banalt som oss sjefspingler som er redd for sprøytestikk eller andre uforutsette smerteopplevelser hos tannlegen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

- Eller så banalt som oss sjefspingler som er redd for sprøytestikk eller andre uforutsette smerteopplevelser hos tannlegen. ;)

Sprøytestikk hos tannlegen er vel ikke vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

For noen gjør det vondt å sette seg i stolen. ;)

Hehe,... Men hjelper egentlig paracet mot sprøytestikket? Eller mot smertene ved å sette seg i stolen, for den del :)

Jeg trodde man trengte mer lokal bedøvelse for "stikk-smerter", at paracet ikke virker SÅ lokalt, liksom. Men har ingen peiling, har bare tenkt sånn inne i mitt hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hehe,... Men hjelper egentlig paracet mot sprøytestikket? Eller mot smertene ved å sette seg i stolen, for den del :)

Jeg trodde man trengte mer lokal bedøvelse for "stikk-smerter", at paracet ikke virker SÅ lokalt, liksom. Men har ingen peiling, har bare tenkt sånn inne i mitt hode...

Mye som virker psykisk! ;o)

*tannlegeskrekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,... Men hjelper egentlig paracet mot sprøytestikket? Eller mot smertene ved å sette seg i stolen, for den del :)

Jeg trodde man trengte mer lokal bedøvelse for "stikk-smerter", at paracet ikke virker SÅ lokalt, liksom. Men har ingen peiling, har bare tenkt sånn inne i mitt hode...

Man skal aldri undervurdere placebo-effekten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre å få noe beroligende hos legen. Vival vil jeg tro er gunstig, fordi det også virker litt muskelavslappende. Jeg har hørt tannleger si at det kan gjøre det lettere når pasienten slapper bedre av i ansiktet. Leger har stort sett ikke noe problem med å skrive ut en minstepakke beroligende for tannlegeskrekk.

(ser det er en gammel tråd, men det bare slo meg).

Evt., så er smertestillende som Ibux mer effektivt mot tannpine. Jeg ville dog hørt med tannlegen, fordi det kan øke blødningstendensen litt. Men dersom du bare skal fikse et hull eller gjøre noe som ikke blør, tror jeg det skulle gå greit. Kombo Ibux+Paracet som noen foreslår under er en veldig god anbefaling. Når det gjelder evt, beroligende er det også greit å høre med tannlegen for sikkerhets skyld. Ikke for det - en lege vil jo også kunne svare hypotetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...