Gå til innhold

Reductil eller Xenical?

Gjest vilikkeværefeitlenger!

Anbefalte innlegg

Gjest vilikkeværefeitlenger!

Hvilke av disse praparatene er best, dvs. har gitt best resultater i tester?

Jeg skal søke slankeoperasjon (kvinne, 34 år og 150 kilo), men vil prøve dette som nest siste utvei.

Hvorfor er ikke disse medisinene på blå resept? Sykelig fedme har jeg hatt omtrent halve livet, altså godt over grensen for blå resept.

Hadde jeg fått lungekreft pga. røyking (som jeg ikke gjør) ville vel medisinene blitt dekket?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35187-reductil-eller-xenical/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg kjenner dessverre til ikke produktet Reductil og effekten av det sammenlignet med Xenical.

Xenical selges - så vidt jeg vet - ikke på blå resept. Ettersom du har et betydelig vektproblem, vil jeg ikke utelukke at du kan søke om økonomisk støtte hvis du er i en vanskelig økonomisk situasjon - alternativt trekke ifra utgiftene på selvangivelsen.

Tidligere trygdekonsulent Irene Grøneng i Doktor Onlines forum om trygdemedisin, kan nok gi deg innspill vedrørende denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35187-reductil-eller-xenical/#findComment-135462
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...