Gå til innhold

Brun sæduttømming

Anbefalte innlegg

De siste sæduttømmingene jeg har hatt har sæden vært brun/gyllenaktig, og ikke hvit som vanlig.

Jeg lurer på om problemene kan skyldes en lengre opphisselse og spenninger i underlivet som etterhvert måtte utløses med en uttømming. Samme dag hadde jeg også utallige toalettbesøk for å urinere, og jeg opplevde et sterkt ubehag ved dette.

Smertene har forsvunnet, og i ettertid har jeg hatt normal uttømming. Først nå, flere dager senere merket jeg at sæden er brungyllen, ellers føles alt som normalt. Det er ikke direkte spor av rødt blod, så jeg lurer på hva dette kan være, og om jeg bør oppsøke lege.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35188-brun-s%C3%A6dutt%C3%B8mming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Blod i sæden skyldes vanligvis ikke en alvorlig sykdom. Vanligvis finner man ingen forklaring. Konklusjonen blir ofte at blødningen skyldtes et lite støt mot underlivet, et skjørt blodkarr eller en forbigående betennelse.

Du kan eventuelt framlegge spørsmålet for spesialist i urologi Trygve Talseth i Doktor Onlines forum om urinveier.

For en sikker vurdering av spørsmålet må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...