Gå til innhold

hvorfor bruke thyroxin?

Anbefalte innlegg

jeg har brukt thyroxin i noen år, men har hatt pause fra det i ett år. Jeg har egentlig aldri merket noe symptomer på lavt stoffskifte. Jeg er ca 160 høg og veier ca.46 kg. Jeg fikk vite hos legen at jeg kunne få lavt stoffskifte om ett halvt år da jeg begynte med 0,05mg. Jeg har kun fått vite ett tall, og da jeg begynte med det var det noe over 15, etter 1 år pause var det 16 og sist jeg tok var det over 20. Jeg lurer litt på grensene og når man burde ta thyroxin. Jeg fikk vite sist at grensen var 22. Jeg har tenkt å trappe ned igjen, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Er det mulig å slutte med det over tid? Jeg har aldri fått vite noe årsak til hvorfor jeg plutselig skulle få lavt stoffskifte. Hvis jeg kunne få svar ville jeg bli veldig glad. Jeg har tenkt å begynne nedtrapping med å ta thyroxin hver tredje dag. Takk på forhånd.

Tyro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35203-hvorfor-bruke-thyroxin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...