Gå til innhold

Trening og lavt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er frisk og slank, 24 år, bruker ingen medisiner eller p-piller, men har litt lavt blodtrykk, ca 110/70. Det er vel egentlig bare en fordel at blodtrykket er litt lavt, men for meg er det en ulempe når jeg trener.

Må holde meg unna aerobic og andre øvelser der man bøyer seg ned og reiser seg opp raskt etter hverandre, eller strekker armene mye opp. Da svartner det for øynene og jeg blir uvel.

-Mitt spørsmål er om jeg likevel burde fortsette å trene slik, kan det bedre seg over tid?

-Jeg er forholdsvis høy, 181, og det bidrar vel litt til problemene kanskje..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35210-trening-og-lavt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg vil tro at det ikke er farlig for deg å trene - såfremt du tar hensyn til din tendens til å bli svimmel og velger en treningsform hvor du ikke utsetter deg for fare dersom du besvimer.

Den hyppigste årsaken til svimmelhet er stramme muskler i nakken og skuldrene.

For en sikker vurdering av spørsmålet må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...