Gå til innhold

Visdomstenner


Gjest Linnea79

Anbefalte innlegg

Gjest Linnea79

For 2 år siden fikk jeg beskjed av tannlegen min at visdomstennene burde fjernes fordi de ikke hadde plass. Nå to år senere er de nesten ute og jeg har foreløpig ikke hatt noen problemer med dem. men vurderer likevel å trekke dem fordi jeg, som tannlagen min sa, vil komme til å få problemer med dem i framtiden.

Spørsmålet er om det vil bli mer smertefullt å trekke dem, jo lengre jeg venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miaaaia

jeg syns ikke det var noe vondt å fjerne visdomstennene, fordi jeg fikk jo bedøvelse og kjente ingenting. Det gjør sikkert ikke så vondt til deg heller, siden de kommer frem så sitter de jo ikke fast...?

men det var et helvete da bedøvelsen gikk ut da jeg kom hjem

så ta en del ibux og slik før bedøvelsen har gått helt ut, er et godt råd for å komme seg best mulig gjennom det

lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Selve trekking gjør vanligvis ikke vondt. Litt smerter i ettertid kan man få, men det finnes gode smertestillende man kan ta. Jeg fikk resept fra tannlegen på litt sterkere Ibux.

Om du velger å ikke fjerne visdomstennene kan du få mer trøbbel. Jeg måtte trekke mine fordi det var hull i dem, enda de ikke var kommet frem. Risikoen for betennelser er stor og får man først noe slikt kan det bli mer trøbbel en om man var føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superheidi

Synes ikke du skal trekke bare for å trekke! Jeg har alle mine fire visdomstenner i behold, de nederste har det litt trangt om plassen, og jeg var litt bekymra for dette, men tannlegen sa jeg ikke trengte å trekke før en evt. betennelse. Har hørt derimot at hvis en skal trekke, er det best å gjøre det før en fyller 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tannleg rådde alltid til fjerning av visdomstennene ganske snart. Jeg fikk betennelse i den første. Da måtte jeg først ha behandlng med antibiotika før han kunne trekke.

Jeg fikk smertestillende tabletter før behandling. Helst ikke tabletter som tynner blodet, for det vil blø litt mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale at du får dem operert ut, og ikke trukket. Når man skal trekke ut slike vriompeiser som sitter såpass langt inne i munnen, er det en viss fare for jekslene ved siden av.

Jeg husker en på dol fortalte at hun fikk ødelagt nabotenner pga dette.

Selv fikk jeg dem fjernet av en kjevekirurg, og det var helt uproblematisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mirramor

jeg vil anbefale at du får dem operert ut, og ikke trukket. Når man skal trekke ut slike vriompeiser som sitter såpass langt inne i munnen, er det en viss fare for jekslene ved siden av.

Jeg husker en på dol fortalte at hun fikk ødelagt nabotenner pga dette.

Selv fikk jeg dem fjernet av en kjevekirurg, og det var helt uproblematisk!

''jeg vil anbefale at du får dem operert ut, og ikke trukket.''

Jeg tror ikke det er slik at en selv bestiller time til det ene eller det andre, ville vel heller overlatt til tannlegen å vurdere. om det skal "opereres" eller ei kommer jo an på hvor godt tennene er vokst ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg vil anbefale at du får dem operert ut, og ikke trukket.''

Jeg tror ikke det er slik at en selv bestiller time til det ene eller det andre, ville vel heller overlatt til tannlegen å vurdere. om det skal "opereres" eller ei kommer jo an på hvor godt tennene er vokst ut. :-)

Dette har man da i aller høyeste grad påvirkningskraft på. Man kan selvsagt la seg lede med strømmen, eller man kan be tannlegen sin om å referere en til en kjevekirurg.

Min tannlege sendte meg til kjevekirurgen for noe annet enn visdomstenner, men da jeg senere måtte fjerne to slike, kontaktet jeg kjevekirurgen direkte for time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirramor

Dette har man da i aller høyeste grad påvirkningskraft på. Man kan selvsagt la seg lede med strømmen, eller man kan be tannlegen sin om å referere en til en kjevekirurg.

Min tannlege sendte meg til kjevekirurgen for noe annet enn visdomstenner, men da jeg senere måtte fjerne to slike, kontaktet jeg kjevekirurgen direkte for time.

Lede med strømmen? selvsagt kan en be om henvisning, men sier du at det er et poeng be om henvisning - for ikke å la andre ta avgjørelser for seg..?

Merkelig uttalelse du kommer med der. Hvorfor vet pasienten bedre enn tannlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...