Gjest influensa Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Hei. Jeg har vært til legen nettopp, og fått konstatert influensa. For jævli! Men.. har noen noe gode råd til meg - hva kan jeg ta eller gjøre for å komme fortest opp av stolen igjen!? Hilsen gutt på 23 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35217-influensa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Ved influensa lindrer gjerne rikelig drikke, sengeleie ved behov og et febernedsettende og smertestillende middel. Hvis man bruker et febernedsettende middel, er det fint om middelet virker raskt og lenge og doseres jevnlig. Da unngår man vekselsvise svette- og frysetokter. Hvis du føler deg usikker på om symptomene skyldes influensa, du trenger sykemelding, ønsker en vurdering av om du kan ha nytte av et medikament som kan begrense sykdommens varighet eller mistenker at det er tilkommet en komplikasjon, bør du kontakte lege. Legen kan undersøke deg og med ganske stor sannsynlighet fastslå om du lider av influensa eller om plagene har en annen årsak. Han kan også avklare om det er tilkommet en komplikasjon. Legen kan dessuten skrive ut en sykemelding hvis du trenger det. Dersom det ikke oppstår komplikasjoner, er man gjerne feberfri i løpet av en ukes tid. Det kan ta ytterligere noen dager, før man er "i form". For eldre kan rekonvalesensperioden være vesentlig lengre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35217-influensa/#findComment-135485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stine2 Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Ved influensa lindrer gjerne rikelig drikke, sengeleie ved behov og et febernedsettende og smertestillende middel. Hvis man bruker et febernedsettende middel, er det fint om middelet virker raskt og lenge og doseres jevnlig. Da unngår man vekselsvise svette- og frysetokter. Hvis du føler deg usikker på om symptomene skyldes influensa, du trenger sykemelding, ønsker en vurdering av om du kan ha nytte av et medikament som kan begrense sykdommens varighet eller mistenker at det er tilkommet en komplikasjon, bør du kontakte lege. Legen kan undersøke deg og med ganske stor sannsynlighet fastslå om du lider av influensa eller om plagene har en annen årsak. Han kan også avklare om det er tilkommet en komplikasjon. Legen kan dessuten skrive ut en sykemelding hvis du trenger det. Dersom det ikke oppstår komplikasjoner, er man gjerne feberfri i løpet av en ukes tid. Det kan ta ytterligere noen dager, før man er "i form". For eldre kan rekonvalesensperioden være vesentlig lengre. Jeg ser du anbefaler bruk av smertestillende ved infulensa. Blir man virkelig fortere frisk av det eller bare føler man seg friskere?Min mor er veldig skeptisk til bruk av smertestillende. Hun mener at om man bruker smertestillende vil man gjøre mer enn man egentlig burde og dermed får man ikke nok hvile og det tar lengre tid før man blir frisk. Er det bare tull? mvh Stine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35217-influensa/#findComment-135793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Jeg ser du anbefaler bruk av smertestillende ved infulensa. Blir man virkelig fortere frisk av det eller bare føler man seg friskere?Min mor er veldig skeptisk til bruk av smertestillende. Hun mener at om man bruker smertestillende vil man gjøre mer enn man egentlig burde og dermed får man ikke nok hvile og det tar lengre tid før man blir frisk. Er det bare tull? mvh Stine Din mor har et poeng. Hvis man bruker febernedsettende og smertestillende midler bør man være oppmerksom på at man føler seg friskere enn man er. Utviser man fornuft er det mulig å forholde seg til dette på en god måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35217-influensa/#findComment-136065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Jeg ser du anbefaler bruk av smertestillende ved infulensa. Blir man virkelig fortere frisk av det eller bare føler man seg friskere?Min mor er veldig skeptisk til bruk av smertestillende. Hun mener at om man bruker smertestillende vil man gjøre mer enn man egentlig burde og dermed får man ikke nok hvile og det tar lengre tid før man blir frisk. Er det bare tull? mvh Stine Din mor har et poeng. Hvis man bruker febernedsettende og smertestillende midler bør man være oppmerksom på at man føler seg friskere enn man er. Utviser man fornuft er det mulig å forholde seg til dette på en god måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35217-influensa/#findComment-136066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.