xxzz Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Helt siden jeg var i begynnelsen av tenårene (nå er jeg 20)har jeg slitt med et både ubehagelig og generende problem. For meg synes det å ha noe med klaffene i blodårene, eller venene å gjøre, men jeg har jo egentlig ikke peiling. Problemet utspiller seg på følgende måte: Når jeg sitter med bena hevet er alt normalt, men når jeg står oppreist begynner ting å skje. Huden på lår og legger får først røde prikker som om hårsekkene fylles med blod, dette blir tydeligere jo lenger jeg står oppreist, deretter fylles knærne med blod og blir mørkerøde/blå, lårene får skarpe marmoreriger med blå, røde og hvite felter. Dette skjer svært raskt, og mønsteret i huden er så fargesterkt at jeg har fått masse kommentarer på det opp gjennom årene. Til slutt dekker de små røde prikkene og fargemønsteret hele baken, lårene og leggene. Det føles som om blodet bare renner nedover mot føttene. Samme problem har jeg på overarmene. Huden blir iskald, og knærne og leggene begynner straks å verke. Plagene forsvinner foran det blotte øye ved at jeg hever bena, ved hjelp av massasje drar blodet oppover gjnnom huden, eller ved hjelp av og gå opp og ned i tåhev, pumper blodet mot hjertet. Jeg har vært til undersøkelser hvor legene har sett omfanget av problemet, men ikke har visst hva det har vært og ikke har hatt kapasitet/ork til å finne det ut. De sier at det sikker går over etterhvert, og ikke er farlig. Jeg vil ikke vente mer! Jeg får lett smerter i ledd, og har hovene legger. Går generellt rundt med ubehag i armer og ben. Men det psykiske har hele tiden vært det værste. Jeg har helt siden 14 års alder hatet og skammet meg over min egen kropp. Hvilket har ført til at jeg også har slitt med anoreksi, som jeg heldigvis har lagt bak meg. Jeg tildekker meg hele sommeren, og lider ofte av depresjon på den tiden av året. Jeg føler meg unormal og stygg, og får lyst til å skade meg selv. Vær så snill å hjelp meg å finne ut av dette! Jeg har levd slik i 6 år, orker ikke tanken på å ha det sånn hver sommer resten av mitt liv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35223-finnes-det-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Jeg foreslår at du framlegger spørsmålet for spesialist i hjertesykdommer Einar Søyland i Doktor Onlines forum om hjerte/karsykdommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35223-finnes-det-hjelp/#findComment-135491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.