Gå til innhold

allergisk mot hest

Anbefalte innlegg

Jeg er allergisk mot hest (styrke 2 på en skala fra 1 til 6, ifølge blodprøven). Kjæresten min er "hestejente", og jeg liker å bli med på ridetur selv en gang i blant. Det blir imidlertid møye snørr og nysing...

Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre for å dempe symptomene? Kan f.eks. et munnbind hjelpe? Eller finnes det noen gode medisiner som ikke gir bivirkninger?

Lurer også på om det vil bli verre dersom jeg fortsetter å "utfordre" allergien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35246-allergisk-mot-hest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Thomas

Det er ikke styrken på testen, men hvordan du føler deg ved kontakt med hest som må være det viktigste.

Hvis du reagerer med nysing og kløe når du er ute og rir bør du nok unngå riding mest mulig. Det kan bli verre dersom du fortsetter å trigge og utfordre allergien.

Men hvis du har et brennende ønske om av og til å være med på ridetur så kan du prøve å ta et antihistamin på forhånd, du får en minstepakning på apoteket uten resept. Spør på apoteket.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35246-allergisk-mot-hest/#findComment-135941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...