Gjest Jody Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Hei. Har i mange år hatt allergi som har gradvis utviklet seg til det værre etter at jeg ble voksen. Er ikke allergisk for mat, unntatt nyplukkede plommer og kiwi. Ellers er jeg allergisk for muggsopp, gress, pollen, burot osv, samt husstøv (spesielt vegg-til-vegg tepper), midd, hunder, katter, kaniner osv. Tåler fugl. Jeg må, etter henvisning fra lege, ta tabletter hele året. Bruker vanlige Zyrtec tabletter, samt Livostrin øyedråper og nesespray etter behov. Jeg pleier først å spraye nesa med vanlig nesespray for å åpne nesegangene som vanligvis pleier å bli potte-tett, og så spraye med Livostrin for å roe ned kanalene. Mitt problem er: I perioder med stor pollenspredning eller for eksempel ved en våt høst med mye muggsopp eller andre ting; da virker ikke tablettene jeg tar godt nok. Øynene og nesegangene hovner opp. Det renner fra øyne og nese og jeg nyser i ett sett. Jeg hovner også opp i ansiktet. I slike tilfeller føler jeg meg veldig syk og det ødela f.eks. nesten ferien min i sommer. Spørsmålet mitt er om du kan anbefale andre medisiner eller andre nesespray/øyedråper som virker bedre. Det er som du sikkert skjønner er det nesa og øynene mine det går mest utover når jeg kommer i kontakt med noe som jeg reagerer på. Håper du kan gi et svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35250-allergi-og-medisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Kjære Jody Snakk med legen din om å få en kortison nesespray i den verste pollen- og muggsoppsesongen. Det hjelper mye bedre enn Livostin da. Alternativt kan du få en kortisonsprøyte eller tablettkur når det er som aller verst. Men som sagt - dette må du snakke med legen din om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35250-allergi-og-medisin/#findComment-135942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.