Gå til innhold

Vitaminbjørner etter tannpuss?


Gjest familyman

Anbefalte innlegg

Gjest familyman

Min bedre halvdel mener at det ikke ikke gjør noe om de populære vitaminbjørnene tas etter tannpuss da det ikke er sukker i dem. Jeg for min del er litt mer i tvil og mener at de kan skade tennene. Hun gir dem etter tannpussen som "bonus" for at ungene har vært flinke med å pusse tennene.

Noen som er eksperter på slikt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aroppert

De er jo tilsatt noe syregreier, er de ikke det da? Jeg ville gitt dem før tannpussen.

Syre før tannpussen? Du må være helt koko! Syre myker opp emaljen slik at den slites av ved tannpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syre før tannpussen? Du må være helt koko! Syre myker opp emaljen slik at den slites av ved tannpuss.

Må ikke være RETT FØR tannpussen da, men før. Er jo ikke vits å spise etter tannpuss. Barn legger seg som regel rett eter tannpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De inneholder sikkert noe syre så jeg ville definitivt ikke gitt vitaminbamser etter tannpussen! Da er det fluortabletter her i huset. Syre er like ille for tennene som sukker, om ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aropptert

Må ikke være RETT FØR tannpussen da, men før. Er jo ikke vits å spise etter tannpuss. Barn legger seg som regel rett eter tannpuss.

En time før ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gitt Vitaminbjørn etter kveldens tannpuss; jeg ville antatt syren ødelegger emaljen gjennom natten.

MEN - mine/våre har derimot fått Vitaminbjørn etter morgen-tannpussen. Muligens ikke lurt det heller, men da spiser de jo uansett lunsj tre timer etterpå *ror litt*. Kanskje det var dumt?

Etter kveldspussen får de fluor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...