Gå til innhold

klumper i hals

Anbefalte innlegg

Gjest josefinesw

Hei.

Jeg er en jente som er plaget med -ikke bare dårlig ånde, men gulaktige klumper fra mandlene som regelrett "stinker" Smaken i munnen om morgenen er uutholdelig, og det hender titt og ofte at jeg må harke og spytte ut klumper som "kiler" meg i halsen.

Jeg har gått igjennom flere av innleggene som omhandler dårlig ånde, men har alikevel et par spørsmål. Det har blitt nevnt gurgling av saltvann. Bør vannet kokes først, ( evt. være varmt) og hvor mye salt bør tilsettes.

Hexidin skyllevann, og Zinkoral tabletter har også blitt nevnt som et tips. Er det andre preparater fra apoteket som (fremfor disse) anbefales for mine problemer?

Takker for alle svar.

Spent hilsen fra Josefines

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35275-klumper-i-hals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dersom du skal skylle svelget med saltvann, er det ikke nødvendig at vannet er kokt - med mindre vannkvaliteten er dårlig der du bor.

Jeg er usikker på nytten av saltvannsskylling til å forebygge slike klumper. Hvis du velger å skylle med saltann, vil jeg tro at 1-2 teskjer salt pr. liter vann er passe.

Ved vedvarende plager kan det være aktuelt å fjerne mandlene.

Jeg foreslår at du kontakter legen din for en samtale om hva som er riktig å gjøre for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35275-klumper-i-hals/#findComment-135796
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...