Gå til innhold

Dårlig hud...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg rett og slett helt oppgitt =( Jeg bruker Oxytetral for kvisene mine. Jeg har veldig stygg hud med masse streker og en del groper. Til å begynne med virket det som om tetracyklinen hjalp, men nå, etter 3 uker, har jeg igjen begynt å få kviser..Er dette vanlig? Burde det ikke være en jevn forbedring og ikke litt fram og litt tilbake? Ettersom det bare er gått 3 uker er det håp om at huden blir bedre? Kan jeg forvente at huden blir verre nå som høsten og vinteren nærmer seg? Vanligvis skal det jo være bedre om sommeren, men denne sommeren har det IKKE vært tilfellet.

Jeg bruker differin også, men dette fører til at huden blir meget tørr og "krymper" sammen i små streker/folder/rynker..Dette ser jo ikke bra ut, og fuktighetskrem funker kun for en liten stund. Begynner å bli griselei dette problemet, da det går ut over selvtillitten og hemmer mitt sosiale liv. Jeg vil ikke at kvisene skal bestemme over meg!!

Håper dere kan svare..

Tusen takk!

Skrevet

Det er slett ingen garanti for at tetracycliner virker. Tror nok du må pushe på hudlegen din for å få en roacuttan kur!

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Det er vanskelig å gi deg en god vurdering av hva som er riktig behandling for deg uten å se deg.

Streker og groper som følge av tidligere kviser vil ikke forsvinne selv om man bruker tetracyklin f.eks. Oxytetral.

Det kan ta mange 4-5 uker etter at man begynner med tetracyklin før kvisene avtar.

Dersom man er sterkt plaget eller tetracyklin ikke har tilstrekkelig effekt, kan man overveie å gjennomføre en kur med Roaccutan. Det kan gi varig bedring.

Du finner litt informasjon om de ulike behandlingsmulighetene på følgende side:

http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/300052.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...