Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet opp i en vanskelig situasjon. Har gått med isjias i 4 mnd, med smerter nederst i ryggen og den ene foten, spesielt i området bak kneet. Da jeg fikk isjias var jeg akkurat ferdig utdannet, og hadde ikke rukket å begynne å arbeide. Nå sier ortopeden som jeg har vært hos at jeg ikke får begynne i arbeid før jeg har blitt helt bra. CT viser at det ikke er prolaps, men en utglidning at den nederste skiven. Det eneste rådet ortopeden kan gi meg er at jeg må trene mye i form av gåturer i kuppert terreng. Jeg ønsker selv å jobbe litt fordi det blir ingen penger ved å gå å vente på å bli frisk. Er det virkelig ingenting som kan gjøres for å bli bra? Og hvor lenge må jeg regne med å gå rundt å vente? Jeg lurer også på hva ortopeden mener med "mye trening".

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Generell fysisk aktivitet f.eks. spaserturer i skog/mark er positivt for personer med ryggsmerter.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan arbeide. Langvarig stillesittende arbeid, bilkjøring og tunge løft er riktignok ofte uheldig ved ryggsmerter. Dersom du kan unngå disse situasjonene, vil jeg tro at du kanskje kan arbeide.

Legen din kjenner deg imidlertid best så hans mening må naturligvis tillegges betydelig mer vekt enn mine betraktninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...