Gå til innhold

Har dyr humor?

Gjest Kattastrofalt

Anbefalte innlegg

Gjest Kattastrofalt
Skrevet

Og i tilfelle, hvor god kan den egentlig være? At dyr kan være ondskapsfulle, vet vi jo godt. Og det det jeg frykter aller mest er ondskapsfull humor fra et kommende kjæledyr. Jeg vurderer derfor sterkt å ikke få meg kjæledyr. :))

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• 200eek

10

• laban

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

Gjest fra bergen
Skrevet

''At dyr kan være ondskapsfulle, vet vi jo godt. ''

Vet vi det?

Gjest blåbalkong
Skrevet

Å ilegge dyr og gjenstander menneskelige egenskaper er en typisk menneskelig svakhet...

Skrevet

Å ilegge dyr og gjenstander menneskelige egenskaper er en typisk menneskelig svakhet...

Jeg er igrunnen enig med deg i det, men forundres stadig over dyrenes "hemmeligheter" :)

Vi har to katter. Når en av ungene er lei seg og gråter, så kommer kattene ilende til for å kose... Minstejenta på seks ble syk igår kveld og kattene var ikke interesserte i andre enn henne igår.. Vi andre satt/lå i sofaen også, men kattene la seg begge to opp på minstejenta. Den ene katten var framme med labben og liksom "strøk" henne opp og ned over kinnet. Utrolig snodig å se på! Instinkt? Kattetanker? Tilfeldig? Hvem vet ;)

Skrevet

''At dyr kan være ondskapsfulle, vet vi jo godt. ''

Vet vi det?

Tenkte å spørre om det samme selv...

Gjest Tror dyr er kloke
Skrevet

Vi hadde katt og fikk hund,det likte ikke katten. De kom aldri overens de to,hunden prøvde å leke men katten slo til han med en klo på nesa. Hunden fikk mye oppmersomhet,ga labb og fikk noe godt. Dette stor katten og såg på,tror han var sjalu. En dag kom katten bort,satte seg ned å ga labb :)

Skrevet

Min katt har i allefall humor :D Massssevis :)

Jeg kan le meg skvett i hjel når jeg leker med det dyret, og ja, jeg vet jeg høres helt snål ut ;)

Skrevet

At dyr kan være ondskapsfulle? Hmmm... Jeg trodde de bare fulgte sine dyriske innstinkter... på godt og vondt.

Gjest AtHomeMom
Skrevet

At dyr kan være ondskapsfulle? Hmmm... Jeg trodde de bare fulgte sine dyriske innstinkter... på godt og vondt.

Slik jeg ser det, kan man ikke sidestille instinkter og ondskapsfullhet. Mange dyr har instinkter som sier at de skal drepe for å spise, men det er ikke det samme som at de er onde...

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg tror dyr har humor eller at de er onde. Men at de har "personlighet" kan det ikke være noen tvil om:-)

Selv har jeg flere dyr, og ser forskjellen på hver og en av dem i måten de oppfører seg på, hvordan de reagerer på ting - rett og slett, de har alle hver sin personlighet:-)

Skrevet

Slik jeg ser det, kan man ikke sidestille instinkter og ondskapsfullhet. Mange dyr har instinkter som sier at de skal drepe for å spise, men det er ikke det samme som at de er onde...

Nemlig. Det er det jeg mener også. Dyr er ikke "onde" eller "gode". De er dyr, og følger bare sine instinkter.

Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg tror dyr har humor eller at de er onde. Men at de har "personlighet" kan det ikke være noen tvil om:-)

Selv har jeg flere dyr, og ser forskjellen på hver og en av dem i måten de oppfører seg på, hvordan de reagerer på ting - rett og slett, de har alle hver sin personlighet:-)

Ja, det har de jammen meg. Har mye kjennskap til katter og hunder, og alle har hatt og har sin egen unike personligeht. :-)

Gjest Er du dum?
Skrevet

Hvis du ikke vet forskjell på dyr og gjenstander bør du vel ikke uttale deg i det hele tatt?

Gjest blåbalkong
Skrevet

Hvis du ikke vet forskjell på dyr og gjenstander bør du vel ikke uttale deg i det hele tatt?

Les mitt utsagn en gang til. Les ditt eget svar. Påstår jeg at dyr er gjenstander? Nei. Påstår du at jeg er dum? Ja. Hvem av oss har noe å bidra med?

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Kremt - hvem er dum? I og med det skrives dyr _og_ gjenstander, er det vel tydelig at vedkommende ikke mener at dyr _er_ gjenstander:-)

Skrevet

Det kan se ut som siameserkatten til en venn av meg har en god prosjon fandenivoldsk humor. Hun liker ikke damer, og det ser ut som hun har det helt prima når hun gjemmer seg under sofaen og forsiktig sniker en elegant labb (eller pote eller hva det nå er katter har) fram og river opp strømpene våre minuttet før vi skal ut på byen. DET fornøyde, overlegne ansiktsuttrykket. En ekte divabitch det der, hehe.

Skrevet

Nemlig. Det er det jeg mener også. Dyr er ikke "onde" eller "gode". De er dyr, og følger bare sine instinkter.

Det er bare mennesket som kan være onde, eller handle onskap, men så kan de også vise uselvisk kjærlighet, noe ikke dyrene kan.

Gjest hestejenta
Skrevet

Dyr er kke onskapsfulle

Jeg hadde en hest som jeg vil tørre påstå var ond. Den kastet av alle ryttere, stakk sin vei og kunne springe folk rett ned. Jeg brukte å finne den igjen utenfor stallen hvor den sto å fliret kneggende.

En annnen gang ble jeg sparket av en opphisset hest. Den forsto at den hadde gjort noe galt, for da jeg reiste meg igjen ble den livredd og sprang i andre enden av gjerdet. Min nåværende hest er ikke annet enn snill. Hun kan jeg ri på tur med bare grime og leietau.

Dyr gjør ikke ting for å være morsom. De har behov for å leke og vi kan synes det er morsomt, men de finner på sprell for sin egen del, ikke for våres.

Jeg tror dyr kan ha menneskelige egenskaper. Jeg behandler en hund som en hund og hest som en hest. Men noen ganger gjør dyr ekstraordinære ting. I vår døde en hest på gården. Mens den var syk, sto den andre hesten og knegget febrilsk. Den ble leid vekk og var veldig urolig. Etter den andre hesten døde, ble den helt stille. Den sank sammen og spiste ikke på flere dager. Den bare sto der og sørget. Ville ikke ha gulerot en gang. Det skar meg i hjertet.

Skrevet

Jeg hadde en hest som jeg vil tørre påstå var ond. Den kastet av alle ryttere, stakk sin vei og kunne springe folk rett ned. Jeg brukte å finne den igjen utenfor stallen hvor den sto å fliret kneggende.

En annnen gang ble jeg sparket av en opphisset hest. Den forsto at den hadde gjort noe galt, for da jeg reiste meg igjen ble den livredd og sprang i andre enden av gjerdet. Min nåværende hest er ikke annet enn snill. Hun kan jeg ri på tur med bare grime og leietau.

Dyr gjør ikke ting for å være morsom. De har behov for å leke og vi kan synes det er morsomt, men de finner på sprell for sin egen del, ikke for våres.

Jeg tror dyr kan ha menneskelige egenskaper. Jeg behandler en hund som en hund og hest som en hest. Men noen ganger gjør dyr ekstraordinære ting. I vår døde en hest på gården. Mens den var syk, sto den andre hesten og knegget febrilsk. Den ble leid vekk og var veldig urolig. Etter den andre hesten døde, ble den helt stille. Den sank sammen og spiste ikke på flere dager. Den bare sto der og sørget. Ville ikke ha gulerot en gang. Det skar meg i hjertet.

Kan ikke se at dette har noe med onskap å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...