Gå til innhold

Har dyr humor?

Gjest Kattastrofalt

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel traver
Skrevet

Kan ikke du vurdere å leke deg rundt om her på privaten i steden for å gjøre det "i arbeidstiden" med tittel bak? Lage deg en profil utenom NHD og kalle deg noe annet på helt lik linje som alle andre her inne

Det er mange her som mener du er en form for "gud", og de tror det du skriver. At du har tittel psykiater gjør deg ikke flinkere på dyr og dyrs adferd, men det er garantert en gjeng huer her inne som vil tro når du skriver med tittel bak

Det er greit at du har din mening om f.eks. dette temaet som hvem som helst annen her inne, men jeg synes du snart bør oppføre deg voksent og svare på det du blir betalt for med tittelen din, og så kjøre en vanlig profil på lik linje som alle andre her inne når du vil ha ut meninga di om de diverse temaene her på DOL

''Lage deg en profil utenom NHD og kalle deg noe annet på helt lik linje som alle andre her inne''

Han bruker da ihverfall 3 ulike nick. 2 av dem ganske hyppig. Trodde alle hadde skjønt det jeg.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• 200eek

10

• laban

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

Skrevet

''Lage deg en profil utenom NHD og kalle deg noe annet på helt lik linje som alle andre her inne''

Han bruker da ihverfall 3 ulike nick. 2 av dem ganske hyppig. Trodde alle hadde skjønt det jeg.

Å? Nå ble jeg nysgjerrig, men forventer ikke at du legger dem ut :-)

Gjest Gammel traver
Skrevet

Å? Nå ble jeg nysgjerrig, men forventer ikke at du legger dem ut :-)

Jeg trodde ihvertfall alle gamle travere ville kjenne igjen skrivestilen og meningene:-)

Nei, outing er fobudt:-)

Skrevet

Jøss det har ikke jeg fått med meg? Hmm kommer ikke på noen her inne som skriver som NHD.

Skrevet

Jøss det har ikke jeg fått med meg? Hmm kommer ikke på noen her inne som skriver som NHD.

Det må være noen av dem som klager over å aldri få svar, for det er jo ikke lov å bruke to ulike nick i samme tråd. Hehe ;-)

Nei seriøst, det kan godt hende det stemmer, men jeg tror ikke flertallet her i alle fall har funnet ut hvilke nick det er. Det har vel forsåvidt ikke så mye å si heller.

Gjest Gammel traver.
Skrevet

;-)

Jeg synes jeg kjenner alle så godt her inne at jeg vet hva de kommer til å svare på forhånd.

Ikke noe godt tegn. Tyder på at jeg har vært for lenge på dol:-)

Forsøker avvenning, men ikke så lett.

Skrevet

;-)

Jeg synes jeg kjenner alle så godt her inne at jeg vet hva de kommer til å svare på forhånd.

Ikke noe godt tegn. Tyder på at jeg har vært for lenge på dol:-)

Forsøker avvenning, men ikke så lett.

Ja jeg kjenner igjen en del jeg også, sånn blir det vel etter x antall år på dol :-)

Jeg er dog litt overrakset over at jeg ikke har kjent igjen nhd for han har jo en særskilt måte å skrive på. Men jeg har nok bare ikke fulgt så godt med. Jaja :)

Skrevet

Når hunden vår vil ha oppmerksomhet, vet han at han oppnår det best ved å være morsom. Da legger han seg gjerne på rygg, "armene" rett i været og tunga henger på skeiva ut i fra hans opp-ned hode. Ser ut som en krokodille (schæfer med store tenner), har et ertende blikk og diller litt med halen. Når vi ler, diller den mer, og tøyser seg. Inviterer til lek ved å ta ballen i munnen, hive den avgårde, og spør med hele seg om vi vil hente den :)

Den er trofast (selvutnevnt) barnevakt for små villkattunger som vi drar i hus (dyrebeskyttelsen), er så forsiktig, rolig, snill og gjør alt for å få den trygg. Ligger og passer på den, slikker på den når den er litt tryggere, og sørger for at de større kattene ikke får herse med den.

Hesten vår kan teste mennesker ved å springe rett mot dem, og enten bråstoppe rett før, eller springe på. Så hiver han på hodet, og ser ut som han ler tørt. Klarte han å skremme de, fortsetter han. Men de som ikke lar seg vippe av pinnen, får han et nært vennskap til. Dette var i hans yngre dager, han har heldigvis fått mere fornuft og oppdragelse :)

Er enig at det er vi mennesker som ser på slike ting som humor, men noen dyr har definitivt større evne til å hente dette frem, enn andre. Dyr har ulike måter å være på. Som oss. Og ja, jeg har også sett - om ikke direkte ondskapsfulle dyr, så svært så utspekulerte.

Den samme hesten åpner enhver dør. Med ulike låser/dørslåer. Både for seg selv, og også i nabostallen. Å finne disse to hestene utendørs midt på natten, er ikke uvanlig. Jeg har sett teknikken hans, og må bare innrømme at han er svært imponerende. Vi har byttet opplegg for dører flere ganger, men han finner ut av dem alle.

Når noen av oss har vondt et sted, legger den ene katten vår seg på dette stedet. Om det er foten, magen, bringen, ryggen, eller uansett hvor - hun senser det, selv om vi evt. har dyne på, og legger seg der. Og blir liggende. Ofte blir vi merkbart bedre. Om det er varmen hun avgir, eller om hun rett og slett har magiske evner, vites ikke. Men hun får selvsagt alltid legge seg på oss, hun er alltid velkommen.

At dyr har følelser, er også hevet over enhver tvil, om ikke forskningsmessig - så rundt i de tusen hjem. Et eksempel da vi skulle begrave hunden vår, en annen hund, for noen år siden. Den ene pusen sørget åpenbart, mjauet og mjauet. Vi vurderte frem og tilbake om hun skulle få overvære senansen, og det fikk hun. Vi gav de masse tid til å ta farvel. Hun la seg oppå graven etterpå, og ble liggende og mjaue. Tårene sprutet på oss alle.

Så rørende "snufs"...

Skrevet

Tråder som startes på psykiatriforum blir besvart med tittel.

Evne til humor krever visse basale kognitive funksjoner. Det er noe jeg forstår meg på :-)

He he, det er klart du forstår deg på det mentale....hos mennesker ;)

Det kommer også ann på hva folk virkelig mener humor er, når vi snakker dyr

Et eks.

En katt leker gjemsel i over en time Den gjemmer seg bak møbler og ting, annenhver gang med eieren sin som krabber rundt på gulvet, jakter de på hverandre...altså den smyger seg frem mot menneske som den mener er gjemt bak en eske f.eks. og når mennsket hopper fram og sier BØ så hopper den en meter opp i lufta og flyr og gjemmer seg. Så er det menneskes tur til å lete opp katten, når menneske er akkurat der at den skal finne katten så spretter katten frem, tar saltomorlate og liksom skremmer menneske. Så springer den og gjemmer seg igjen, og sånn fortsetter det

Er dette katteinstinkter?

Jeg vil i høyeste grad kalle det humor, i den grad et dyr kan ha humor...for den kan jo ikke åpne kjeften og si noe ;)

Har dyr menneskehumor? Nei, ikke på samme måte som oss som kan bruke formuleringer på å få folk til å dø av latter, men kan dyr ha humor, ja...når de gjør noe som utløser latter og som de viser de selv har mye moro med og i situasjoner som den som er beskrevet som krever konsentrasjon og viss tenking og ikke bare instinktiv oppførsel som å springe etter et garnnøste

Du eller jeg som har "rett"?

Jeg er ikke psykiater, men har annen utdanning...og har drevet mye med dyr....ikke godt å si hvem av oss som "kan mest" ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

He he, det er klart du forstår deg på det mentale....hos mennesker ;)

Det kommer også ann på hva folk virkelig mener humor er, når vi snakker dyr

Et eks.

En katt leker gjemsel i over en time Den gjemmer seg bak møbler og ting, annenhver gang med eieren sin som krabber rundt på gulvet, jakter de på hverandre...altså den smyger seg frem mot menneske som den mener er gjemt bak en eske f.eks. og når mennsket hopper fram og sier BØ så hopper den en meter opp i lufta og flyr og gjemmer seg. Så er det menneskes tur til å lete opp katten, når menneske er akkurat der at den skal finne katten så spretter katten frem, tar saltomorlate og liksom skremmer menneske. Så springer den og gjemmer seg igjen, og sånn fortsetter det

Er dette katteinstinkter?

Jeg vil i høyeste grad kalle det humor, i den grad et dyr kan ha humor...for den kan jo ikke åpne kjeften og si noe ;)

Har dyr menneskehumor? Nei, ikke på samme måte som oss som kan bruke formuleringer på å få folk til å dø av latter, men kan dyr ha humor, ja...når de gjør noe som utløser latter og som de viser de selv har mye moro med og i situasjoner som den som er beskrevet som krever konsentrasjon og viss tenking og ikke bare instinktiv oppførsel som å springe etter et garnnøste

Du eller jeg som har "rett"?

Jeg er ikke psykiater, men har annen utdanning...og har drevet mye med dyr....ikke godt å si hvem av oss som "kan mest" ;)

http://no.wikipedia.org/wiki/Humor

Skrevet

Jeg fant fort ut etter at vi fikk oss katt at jeg ikke kan sitte på senga om morgenen og la det andre strømpebuksebeinet enn det jeg holder på med bare dingle ned, for da blir det fanget av katten, med derpå følgende hull! :-) Så mens jeg trer i fot nummer én, holder jeg resten av strømpebuksa behørig krøllet opp inne i hånden;-)

Hehe! Velkjent fenomen. Den kattefilla jeg nevnte ser i tillegg ut som den morer seg kostelig. Den ligger der med et direkte ondskapsfullt flir og venter på at eieren skal ta henne i forsvar. Har innimellom hatt lyst til å slippe henne i søppelkassa og sette lokket på;)

Skrevet

Sitat Wikipedia: "Humor er evnen til å oppfatte noe som morsomt. Humor er en mulighet hos mennesker, objekter eller situasjoner til å vekke en følelse av morskap, underholdning, moro og latter hos andre mennesker. Begrepet omfatter en hvilken som helst form underholdning eller menneskelig kommunikasjon som vekker slik følelser, eller som gjør at mennesker ler eller føler seg lykkelige"

Skrevet

Kan ikke du vurdere å leke deg rundt om her på privaten i steden for å gjøre det "i arbeidstiden" med tittel bak? Lage deg en profil utenom NHD og kalle deg noe annet på helt lik linje som alle andre her inne

Det er mange her som mener du er en form for "gud", og de tror det du skriver. At du har tittel psykiater gjør deg ikke flinkere på dyr og dyrs adferd, men det er garantert en gjeng huer her inne som vil tro når du skriver med tittel bak

Det er greit at du har din mening om f.eks. dette temaet som hvem som helst annen her inne, men jeg synes du snart bør oppføre deg voksent og svare på det du blir betalt for med tittelen din, og så kjøre en vanlig profil på lik linje som alle andre her inne når du vil ha ut meninga di om de diverse temaene her på DOL

Når man stiller et spørsmål på psyiatriforum er det vel en viss fare for at psykiateren svarer.

Ellers er jeg enig med deg, at når Nhd svarer på andre forum, er det ryddig å bruke et vanlig nick. Men, selvsagt, hvis man er en litt oppmerksomhetssjuk og herskesøkende person, benytter man vel en hver anledning til å bruke psykiaternikket.

Skrevet

Evne til humor krever visse basale kognitive funksjoner. Det er noe jeg forstår meg på :-)

Men stemmer det som påstås over her - at du både svarer her med rød signatur som psykiater, rød signatur som privatperson med fullt navn (disse to er jo synlige og ingen hemmelighet) og dessuten etpar anonyme nick i tillegg?

Ikke at jeg har noe med det, men jeg mener å ha lest her at man helst ikke vil ha Webmaster både i yrkesrollen og som anonym bruker (men samme person) her samtidig. Da synes jeg det er litt rart at ikke samme regel / oppfordring går til fagpersonene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men stemmer det som påstås over her - at du både svarer her med rød signatur som psykiater, rød signatur som privatperson med fullt navn (disse to er jo synlige og ingen hemmelighet) og dessuten etpar anonyme nick i tillegg?

Ikke at jeg har noe med det, men jeg mener å ha lest her at man helst ikke vil ha Webmaster både i yrkesrollen og som anonym bruker (men samme person) her samtidig. Da synes jeg det er litt rart at ikke samme regel / oppfordring går til fagpersonene.

Jeg regner med at WM/ledelsen tar det opp med meg om det er et problem :-)

Ha forøvrig en fin mandag :-)

Skrevet

''Ikke at jeg har noe med det, men jeg mener å ha lest her at man helst ikke vil ha Webmaster både i yrkesrollen og som anonym bruker (men samme person) her samtidig. Da synes jeg det er litt rart at ikke samme regel / oppfordring går til fagpersonene.''

Hvor har du fått det fra? Etter 10 år på DOL har jeg aldri lest noe slikt. Tvert imot har jeg flere ganger lese at webbis er på dol h*n også under et annet fast nick. Jeg ser heller ikke noe galt i det.

Skrevet

feil,4....

Skrevet

Jeg har en katt som verken maler eller mjauer, isteden så prater han. Det hender han maler, men det er sjelden. Den andre kattet maler som en maskin bare hun er i nærheten av noen og får kos.

Ja, de er jammen forskjellige. Vår katt er også til tider opptatt av å slikke oss på hendene under kos. Hun lukker øynene og ser ut som hun storkoser seg der hun tar lange drag med tunga. Min søsters katt slikker aldri, så søsteren min ble overrasket over å kjenne at katten har ru tunge:-)

(Hvilket jeg også ble første gangen - er vant til hund fra før *S*)

Skrevet

Kanskje du burde underskrevet med "dyrepsykiater"? ;-)

Skrevet

Når man stiller et spørsmål på psyiatriforum er det vel en viss fare for at psykiateren svarer.

Ellers er jeg enig med deg, at når Nhd svarer på andre forum, er det ryddig å bruke et vanlig nick. Men, selvsagt, hvis man er en litt oppmerksomhetssjuk og herskesøkende person, benytter man vel en hver anledning til å bruke psykiaternikket.

''når Nhd svarer på andre forum, er det ryddig å bruke et vanlig nick.''

Men det kan være et generelt problem at den som har den spesielle tilgangen som NHD og Webmaster har også er her under et privat nick, dersom det ikke er offentlig kjent at dette private nicket er NHD/Webmaster.

Dette fordi mange velger å bruke et annet enn sitt ordinære nick når sensitive ting spørres om/diskuteres, og NHD/Webmaster kan se hvem sin brukerkonto det anonyme innlegget er postet fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...