Gjest anon Skrevet 17. september 2001 Skrevet 17. september 2001 Hei! Har p.g.a. mye forkjølelser/bihulebetennelser kommet inn i en ond sirkel. Har blitt skikkelig avhengig av å bruke nesespray for å ikke være potte tett. Har prøvd å venne meg av med dette, men sprekker p.g.a. hodepine og nye bihuleprobl. Jeg vet at mitt overforbr. av nesespray/dråper ikke gjør meg noe bedre på lang sikt, men det å slutte med desse midlene fortoner seg nesten umulig for meg p.g.a. ubehaget som da oppstår når jeg ikke bruker det jevnlig. For en knipe. ) Jeg er desperat etter gode råd. P.S: Saltvannsdråper hjelper ikke noe særlig. 0 Siter
comil Skrevet 17. september 2001 Skrevet 17. september 2001 Hei! Jeg kan ikke gi deg noen råd, men er selv helt avhengig av nesespray og kommer til å følge med om du får noen gode råd! Kanskje vi skal "slutte" sammen, det er alltid lettere å være fler....fniis.. 0 Siter
Gjest anon Skrevet 17. september 2001 Skrevet 17. september 2001 Hei! Jeg kan ikke gi deg noen råd, men er selv helt avhengig av nesespray og kommer til å følge med om du får noen gode råd! Kanskje vi skal "slutte" sammen, det er alltid lettere å være fler....fniis.. Hei comil! Kjekt å høre fra deg. Jeg unner deg selvfølgelig ikke dette, men det er jo alltid godt å ikke være alene. ) 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Her er en side som kanskje er av interesse for deg: http://www.doktoronline.no/pub/qa/408.html 0 Siter
Gjest brum Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Hei anon! Jeg kjenner meg selv igjen i det du skriver! Jeg greier helle ikke å slutte med nesespray. Følger spent med på råd! 0 Siter
Gjest tetta Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Hei comil! Kjekt å høre fra deg. Jeg unner deg selvfølgelig ikke dette, men det er jo alltid godt å ikke være alene. ) Jeg ahr selv vært utfor dette promlemet, var avhengig av nesespray i minst 1/2 år og det ble abre verre og verre. Jeg kom derfor på å prøve gradvis nedtrapping, dvs. jeg begynte å bruke mildere og mildere doseringer, først dosering for barn og etter en tid helt ned til baby-dråper. Dette fungerte faktisk, jeg slapp å være potte tett, men samtidig måtte jeg tåle å være litt tett. Problemet ble på denne måten mindre og mindre og til slutt bare bestemte jeg meg for å slutte helt. Da gikk det bare 2 -3 døgn før alt tilsynelatende var normalt igjen. 0 Siter
Gjest tetta Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Jeg har hatt samme problem selv og følgende hjalp for meg: Jeg var potte tett og måtte ha mer og mer nesedråper. Fant ut at jeg var kommet i en ond sirkel og måtte slutte. Jeg bestemte meg derfor å prøve en nedtrappingskurs som besto i å bruke lavere og lavere doser. Gikk først over til nesedårper for barn under 10 år, og etterhvert helt ned til baby-doseringer. Dette hjalp faktisk, ved at jeg gradvis ble mindre og mindre tett, samtidig med at jeg måtte tåle å være litt tett uten å ty til dråpene. Når jeg var kommet så langt at jeg bare behøvde babydråper om kvelden, bestemte jeg meg for å kutte helt ut. Og da gikk det ikke lang tid før problemet var borte. 0 Siter
Gjest anon Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Her er en side som kanskje er av interesse for deg: http://www.doktoronline.no/pub/qa/408.html Tusen takk for gode råd! Nå skal jeg snakke med legen min igjen. Jeg har i perioder tidl. gått på rinocort-spray foreskrevet av legen, men greidde likevel ikke å slutte. Nå skal jeg forsøke igjen og prøve å være litt mer standhaftig. 0 Siter
Altman Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Har også hatt samme problemet. Jeg holdt på i flere år før jeg til slutt fant ut at dette ikke gikk lengre. Jeg kuttet tvert. Etterpå var jeg konstant tett i godt og vel en uke før det løsnet. Nå unngår jeg å bruke nesespray, for jeg blir faktisk dobbelt så tett når virkningen går over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.