Gå til innhold

Hypothyreose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 1,5 år slitt med hypothyreose, og har fått liten (men merkbar) effekt ved bruk av Thyroxin. Har nå oppsøkt en spesialist og fått DHEA og T3 i tillegg, samt et kostholds-opplegg som går ut på å spise ofte (hver 2. time). Samt unngå potet, sukker, frukt og melkeprodukter.Hva gjør et slik kosthold med kroppen min?

Sliter litt med tanken på å tilføre kroppen enda flere hormoner, og synes det er vanskelig å tilpasse dietten til familiens kosthold og rutiner. Men hvis det hjelper.. så er det jo verdt det!!

Virker dette opplegget og de nye medisinene fornuftig?

hvorfor har jeg ikke tidliger hørt om dem hos min allmenlege, selv om jeg har sagt at jeg ikke synes effekten av med. har vært helt god? (min lege mener at T4 er det eneste viktige å måle. Ligger på 13 med den mengden Thyroxin han foreskriver. Spes. mener dette er for lavt.)

På forhånd takk .-)

Skrevet

Hei

Dette virker kjempeinteressant, sliter selv med hypothyreose og etterlyser andre behandlingsformer enn thyroxin. Selv startet jeg idag også på Liothyronin - kan jeg spørre deg om å få mer informasjon om medisin og kosthold, evt. navn på spesialisten du har oppsøkt? Eller hvor jeg kan henvende meg for å få mer info om dette? vennlig hilsen

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg kjenner ikke grunnlaget for kostrådene du har fått, og foreslår at du eventuelt framlegger spørsmålet for ernæringsfysiologene i forum om mat og ernæring.

T3 kan være til hjelp for personer med lavt stoffskifte. På følgende side finner du en liten artikkel om dette:

http://www.doktoronline.no/pub/news/400129.html

Betydningen av DHEA i behandlingen av lavt stoffskifte, kjenner jeg ikke.

Skrevet

Hei

Dette virker kjempeinteressant, sliter selv med hypothyreose og etterlyser andre behandlingsformer enn thyroxin. Selv startet jeg idag også på Liothyronin - kan jeg spørre deg om å få mer informasjon om medisin og kosthold, evt. navn på spesialisten du har oppsøkt? Eller hvor jeg kan henvende meg for å få mer info om dette? vennlig hilsen

Jeg har oppsøkt Dr. Oftebro. Han er litt omstridt, etter det jeg skjønner.. Men jeg kjenner flere som har fått et nytt liv etter å ha fulgt hans opplegg.

Finner ikke telefonnummeret hans nå, men du finner det i tlf.kat under Asker/Spikkestad. Ellers holder han til på Idrettshøgskolen i Oslo, så du kan ringe dit og sjekke?

Han har laaaang ventetid,men..

Når det gjelder kostholdet er dette noe han finner ut av for hver enkelt etter analyse av blodprøvene, vet derfor ikke om "min" kost passer for alle med lavt stoffskifte.

Lykke til :-) (regner med du trenger det...)

Skrevet

Jeg har oppsøkt Dr. Oftebro. Han er litt omstridt, etter det jeg skjønner.. Men jeg kjenner flere som har fått et nytt liv etter å ha fulgt hans opplegg.

Finner ikke telefonnummeret hans nå, men du finner det i tlf.kat under Asker/Spikkestad. Ellers holder han til på Idrettshøgskolen i Oslo, så du kan ringe dit og sjekke?

Han har laaaang ventetid,men..

Når det gjelder kostholdet er dette noe han finner ut av for hver enkelt etter analyse av blodprøvene, vet derfor ikke om "min" kost passer for alle med lavt stoffskifte.

Lykke til :-) (regner med du trenger det...)

Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...